Feliway - går detta stället bra?
Ska koppla in feliway för första gången och behöver lite hjälp. Den ska inte var bakom möbler eller något ju, och jag har inget uttag fritt någonstans. Den kan inte vara i en förlängningssladd på golvet va? Funderar på att ta silvertejp och sätta fast förlängningssladden där det finns fri yta. Men tänkte höra här först.
Jag skulle nog se till att den kunde hängas upp någonstans utmed en vägg eller sidan på en bokhylla/bänk eller nåt. Den kan åtminstone inte ligga ner och helst ska inte katten/katterna komma åt att pilla med den heller, vilket dom lätt gör om den står på golvet.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Nu sitter den så högt upp så den nedesta kontakren är vid min hals. Jag är 172cm. Är det för högt? :P
Njae, tror den bör hänga rakt. Så kan du ändra uttaget så det sitter snett , istället för att Feliwayen gör det blir det nog perfekt! 🙂
Håller med Wony i #5 den bör inte sitta snett. Den bör sitta rakt, för att den bruna "stickan" som suger upp vätska (mitt i flaskan) ska nå Feliway-vätskan. Sitter allt snett kommer stickan inte suga upp lika mycket vätska, eftersom den då inte når vätskan.
Bra att du sätter upp den någonstans utmed vägg/bänk eller dylikt. Den behöver inte alls sitta så högt upp, men den bör inte sitta så att den lockar katterna till att pilla och undersöka den.
Den blir ju dessutom lite varm (inte het) när den suttit i ett tag. Det är helt i sin ordning också. Skulle den bli brännande het, då bör du ta ut den från vägguttaget.
Vi hade vår kanske max en meter upp från golvet, i ett vägguttag intill en lågt sittande fönsterbräda, Alltså inte alls så högt upp.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Var lite orolig över att den var varm. Och trodde något var fel för trodde den skulle typ spraya ut lite då och då. Men då är den alltså som en sån luktgottgrej man sätter pinnar i som suger upp lukt om jag fattar rätt? :) Ska fixa om den imorgon så den är rak. Hade velat ha en förlängningssladd som hade raka såna isättningar. Allt hade blivit så mycket enklare då haha. Vet inte ens hur jag ska få den rak. Får ju typ tejpa över där man sätter i sladden och bara lämna ett hål för att sätta i den :P
Se till att flaskan är under adaptern annars finns risk att det läcker och varm överflödig Feliway luktar inte gott 😕
Medarbetare Hittekatter iFokus