2 st siameser söker hem
2 stycken halvsystrar söker snarast ett livslångt och kärleksfullt hem!
Efter ändrade familjeförhållanden så tvingas vi tyvärr omplacera våra siamesprinsessor Ayla och Mini. De är 2 respektiva drygt 2½ år gamla, friska och livsglada. De söker ett hem fri från småbarn och andra djur som kan erbjuda dem ett livslångt hem med obegränsad kärlek. Hör er omkring om ni vet någon som kan tänkas vara intresserad och skicka pm till mig
Mvh Mary-Ann
Fungerade de inte med barnet?:(
Onödig fråga tycker jag. Vi har fått förutsättningarna och det torde väl räcka!
Varför är det en onödig fråga? jag har skrivit till postmortum i en annan tråd som handlade om att ha nyfött barn när man har katter, och eftersom jag är gravid själv tycker jag att det är en fråga som intresserar mig också. Med frågan menade jag inte alls att ifrågasätta varför Hon behöver omplacera katterna, jag förstår att det är jobbigt om katten bits eller hoppar upp i spjälsängen, och på det hon har skrivit innan har det varit problem med att katten bits. Den ledsna gubben skrev jag på grund av att jag förstår hur jobbigt det måste vara att omplacera älskade djur.
Föresten postmortum var i landet bor du?En släkting till mig vill skaffa katt. Det var innekatter va?
Nej det fungerar inte med barnet, så därför är det viktigt att det är någon som redan har äldre barn eller inte tänker skaffa barn som tar hand om dem.
#4 Jag bor typ i Karlstad, ja de är innekatter
Tråkigt att det inte fungerade! Tyvärr bor min farbror i Malmö och de kanske skaffar barn längre fram… Du kommer säkert hitta någon bra kattmänniska som kan ta över kisarna:)
Är det inte ganska viktigt att tala om att ena katten bits när man skriver en omplaceringsannons?

#0 Om jag inte redan hade två gamla siamespojkar (14 resp 13) skulle jag komma och hämta fröknarna bums! Lycka till med att hitta ett bra hem åt dem!
#7 Såklart, men jag berättar mer ingående när någon faktiskt är intresserad.
#9 Tänkte mest på att det ju sorterar bort en hel del. Folk slapp bli intresserade och ni slapp besvikelser.
#10 Bitproblemet är inte stort, så länge man inte har bebis. Hon har ju endast bitit hål en gång, andra gånger är mer "markeringsbit" som att "nu lyssnar du på mig". Hon är dominant av sig, så man behöver ju en fast hand med henne.