Ska snart flytta
Hej hur har ni gjort när ni ska flytta till en ny lägenhet? :) ska flytta från en 1 till en två men behöver tipps så jag vet hur jag ska göra :) det är inte hundra procent att jag får 2 lägenhet men vill vara förberedd vad jag behöver tänka på hur man flyttar dem dit :)
Menar du under själva flytten eller den första tiden i nya lägenheten?
/Maria
Båda hade varit bra för jag är en sån vill förbered alt i tid :) det jag vet är att man ska inte köpa in något nytt och man ska inte göra rent kattlådan :) för att dem ska kunna känna sin doft men jag undrar hur man ska börja med hur man ska flytta alt och katterna :)
Jag har flyttade massa gånger med katter och då har flytten oftast varit under en dag.
Sist vi flyttade så innan vi skulle åka med första lasset åkte vi till nya stället med katterna och de fick vara i badrummet där med kattlåda kattsäng mat och vatten.
Då kunde vi så att säga flytta i lugn och ro utan att vara rädd för att katterna smiter.
Sent på kvällen öppnade vi dörren och de fick försiktigt undersöka nya hemmet.
Man kan också göra tvärtom att ha kvar katterna så länge som möjligt i den gamla lägenheten i något stängt rum och ta katterna sist så att säga.
/Maria
Oki det lätt bra ska fundera :) och vi har ett stor garderobsrum så funderar tömma alt så dem får vara där som jag gjorde en gång när dem skulle fixa nya spisen :) då jag satt inne med katterna medan dem fixade :) tack så mycket för dina tips :)
Mina fick vara kvar så länge som möjligt i den gamla lägenheten och sen tog jag ut dem i den nya från transportburen när liksom allt var lugnt, skulle i princip bara sätta mig till ro en stund, dusch och gå och lägga mig. Det var skönt för dem med lugn och ro. Sen visade jag dem var vattnet och lådan var bara, sen gick de omkring och jamade och kollade överallt.
Men jag lät dem vara mestadels, det tog ett tag innan den nervösaste blev lugn. Hade bara med mig filtar och sånt som de brukar ligga på, kattlådan var helt ny med ny sand och det gick hur bra som helst. :-)
Tack då hinner jag planera sen har dem bot hos oss i snart en månad och en halv så jag tror det kommer gå bra :) <3 får antigen vara garderoben eller toan som sakt :) men jag har långt tid att planera hoppas få lägenheten då vi bor i en 1 så känns bra dem får lite större :)
Yes nu fick man den finna lägenheten och se hur den såg ut och planerat klart hur vi ska göra med katterna :) tyckte toan var för liten för 2 katter och såg att sov rummet var perfekt det var ett litet rum :) så dem flyttar ditt till sovrummet medan vi flyttar :) men det blir inte förns i april-maj :)