Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 713 ggr
Emma95T
0

Kan det vara mask

Ska köpa prover och testa båda katterna på mask då båda hostar/spyr min Hanne spydde för en dag sen men tror att han åt förslaget men han har hostat mycket och honan med och hon har precis börjat sluta nysa och nu har börjat hosta nån gång ibland kan det vara mask eller infektion och båda har fått i december milbemax

Emma95T
0

Menar han åt för snabbt

Lubsan
0

När våra katter hade mask så åt dom extremt mycket mat, dom lämnade inte minsta lilla kvar i skålen och dom var lite uppblåsta runt magen. Finns test att köpa på apoteket om jag förstått saken rätt. :)

Emma95T
0

Oki nja dem äter mycket men dem äter ju inte upp alt på en gång…Men ska köpa testet :) tack

kattöga
0

Det kan vara mask, allra särskilt om dom går ute också.
Symptomen hos mina katter har alltid börjat med att dom äter mer och mer, och till slut verkar dom aldrig bli mätta. Hostan kommer som ett brev på posten till slut (dumt uttryck…. posten kommer ju ibland som den vill! 😉 ). Och till slut äter dom ingenting om man inte har avmaskat dom (fast numera har jag lärt mej att se symptomen snabbare än jag gjorde för ett antal år sen). Och till slut ser man masken komma ut genom den "bakre dörren".

Förhoppningsvis är det mask, för då försvinner det när dom fått avmaskningsmedel. Är det inte mask, kan det ju vara mycket, och då bör du låta kolla dina katter hos veterinär.

Min förra katt som vägrade att äta blötmat (utom dom möss och sorkar som han fångade) spydde emellanåt pga att han ätit för mycket torrfoder på en gång.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Emma95T
0

Dem är inne katter :) dem började host ungefär 28- 30 Jan så börjar tro det då dem hostar nästan varje dag ibland inte… Så ska köpa test skulle någon kunna visa en bild :)

Emma95T
0

Kan ni se klippet? Och höra?

Emma95T
0
Vixxen
0

Om de är innekatter och du avmaskade dem i december tror jag inte de hunnit få mask igen. Men köp test och kolla…

Emma95T
0

Hur ser den ut testet frågat 2 apotek dem har inte den :(

Emma95T
0

Jag vet inte tycker det är konstigt för hon är pigg och äter bra och det går Hanen med ska testa som en jag känner berättade att jag skulle testa gräs om det är någon hårboll eller något annat :)