Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 704 ggr
korkenc
1

Får de i sig allt de behöver?

Har två kastrater som är lite smårunda. Inte jättemycket men ändå. Det väger ungefär 5 kilo var. Sedan en tid tillbaka äter dom mjaus portions påsar. Inget torrfoder. På påsarna står det att att en vuxen katt på fyra kilo ska äta 350-400 gram per dag och att man ska anpassa efter aktivitet. Det kommer inte mina upp i. Även om jag ger mer så äter dom inte mer än cirka 300 gram var. Lyckas inte få dom att äta mer.

Hur är det med näringsämnen och sånt? Får dom ändå i sig allt dom behöver? Eller behöver jag ge dom extra av något?

Fridaaaa
0

Det som står på, är bara riktlinjer/rekommendationer :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

korkenc
0

Jo men jag tänkte på näring och sånt. mineraler vitaminer och liknande. är det tillräckligt mycket av dom för att det ska räcka även om inte katterna äter rätt mängd? tillräckligt koncentrerat?

Fridaaaa
0

#2 Nejdå ingen fara, som sagt bara riktlinjer :) Vissa katter behöver mer andra mindre :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
0

Ja, dom får i sig allt dom behöver ändå.

//Jessie

Franz0on
0

Det var en bra fråga, har också två katter som äter mjaus blötmat men inte efter rekommenderat intag för de får inte i sig det. Jag brukar ge dem blodet från tinat kött m.m. för det blir de så glada av och någon enstaka köttbit :)

Mvh Franz0on