Katt rund om magen
Jag tycker vår ena katt har blivit rund om magen, och att jag sett tydlig skillnad på nån dag bara. Kan det vara gaser? När hon låg i soffan förut kom det en inte så god doft farandes. Dom äter bozita blötmat (har dock handlat mjaus idag då vi inte kan ta oss till en djuraffär). Hon är drygt fyra månader och bor ihop med Sin syster här och har aldrig vart ute så dräktighet kan garanterat uteslutas (kan fyra månaders katter ens bli dräktiga?). Och innan någon frågar, dom kommer alltid vara innekatter plus kastreras vid 6 mån ålder :) Är det "normalt" att katter kan få gas i magen precis som vi? Kan det va nått annat som gör hennes mage rund? Vi va hos veterinären senast för 2-3 veckor sedan o då sa hon att dom va normalviktiga.

Katter kan även de bli gasiga i magen. Händer lätt om de inte är vana vid maten man ger dem. Det kan vara smart att ge katten en omväxlab.nde kost så att det inte uppstår problem om maten tar slut eller om fabrikanten plötsligt ändrar receptet på maten.
Stolt ägare till tre La permer
Ja, fyra månaders katter kan bli dräktiga, men det är inte särskilt vanligt.
Och det kräver förstås närvaro av en könsmogen okastrerad hankatt…. 🙂
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Är det stor skillnad mellan mjau och bozita? Tycker dom ser likadana ut :p Idag är hon inte lika rund, kände några mer pruttar igår så det kanske va lite luft som behövde komma ut. Hoppas det inte uppstår igen.
Kan mycket väl ha varit gaser i magen. Bra att det verkar gå åt rätt håll!
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Ja, funderar på varför bara. Dom har ju ätit samma mat ganska länge nu, men har som sagt ibland gett mjau och ibland bozita, tänkte övergå till mjau helt nu eftersom det finns på ica. Blir lättare då. Men är det nån skillnad som gör att katterna kan reagera på det?
Jag vill minnas att det är samma tillverkare bakom Mjau och Bozita…?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Ja, det är lantmännen doggy :) Och förpackningarna ser nästan likadana ut och innehållet ser definitivt likadant ut. Så funderar på vad den faktiska skillnaden är :P förutom priset då