Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 2732 ggr
Thea-Cazzy
0

Vår lille Snobben har dött :'(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår katt Snobben fick somna in för några dagar sedan. Han kom in i sovrummet skrikande. Han kunde inte andas ordentligt, för han hade någon vätska i lungorna. Mamma och pappa åkte in till djursjukhuset med honom. Han hade fått en blodpropp i benet, och kunde inte gå Gråter. "Läkaren" sa att det ända rätta var att avliva honom.

Jag försökte att inte vara egoistisk, och tänkte att det var det skönaste för honom, att bara somna in och inte behöva lida mer, och det dämpade min sorg en aning. Men jag grät den dagen, och det gjorde resten av min familj också.

Snobben blev bara 4 år gammal. Jag älskar dig Snobben, och jag kommer aldrig att glömma dig….

Jag gjorde denna samansättning av bilder, så att vi kan minnas Snobben som en rolig, kelig, söt och oförglömlig liten katt.

Thea-Cazzy
0

Oj, bilderna blev väldigt suddiga. Här kommer en av dom bästa bilderna vi har på Snobben då han bara var en liten kattunge.

Thea-Cazzy
0

P.S förstora den första bilden, så blir den bättre D.S

EnsamTjej
0

Jag beklagar sorgen…kramar till dig och din familj.

Perla
0

Jag beklagar. Han var en verkligt fin katt.

[Linsenhejhej]
0

Ja, det var han.. Tröstande kramar från mig..

Tufvans
0

Vilken liten sötis, vacker teckning och vackra ögon. Så sorgligt att ni inte fick ha honom hos er längre tid. Gråter

Thea-Cazzy
0

Tack alla. Jo, i mon ska vi åka och titta på Ragdolls, det blir lite roligare

[Linsenhejhej]
0

Ska ni köpa nån?

Thea-Cazzy
0

Vi har redan bestämt oss för en Bondkatt. Vi ska också ha antingen en Helig Birma eller en Ragdoll. För vår andra katt Bill är 14 år, och kan inte "hålla tätt" längre. Han kissar när han sover, och bor nu i vårt uterum. Det blir ju synd om honom när det blir kallt. Och han kan inte sköta sig längre :(.  Det är så synd om honom. Han är inte alls sig lik.

[Linsenhejhej]
0

:(

Sara87
0

Va tråkigt :( Va vacker han va lilla Snobben! Nu blir han nog väl omhändertagen av min gamla kattdam Josefin så han slipper känna sej ensam :) <3

Thea-Cazzy
0

#11 Ja, det hoppas jag :)

AnnaFreds
0

aww :'( Han ser lite ut som min lilla kisse när vi fick honom…

Pia
0

Beklagar sorgen…

SallyB
0

Väldigt tråkigt med Snobben!

Lite OT: Jag tycker det låter som om ni (dina föräldrar?) snarast borde kolla upp gammelkatten (låter inte som om det är gjort? på det du skriver). Han mår säkert inte alls bra om han har problem med att hålla tätt.

siberlina
0

jag beklagar  sorgen ,min  sotis  dog i juni  ,     jag    vet   hur jobbigt  det  måste kännas för er, kram till er

karins
0

Beklagar sorgen efter Snobben, så fin han var!       Stackars gammelkisen som måste bo i kalla uterummet, inte alls bra för en gammal katt, Dina föräldrar borde kolla upp honom hoss veterinären. och ta in honom i värmen. Älskar man sin katt så ska dom ha det varmt och gott även när de blir gamla och sjuka!

Thea-Cazzy
0

Ja, det tycker jag också att han borde få vara inne. Men vi hade honom inne så länge vi kunde. Han sov i min säng. Och när han kissade gick det igenom hela sängen. Så mamma fick tvätta hela min säng kanske 1-2 gånger om dagen. Och när han inte kunde ligga i min säng, och medans mamma tvättade så gick han in i min systers säng och kissade i den. Han gör det ju när han sover, så han märker ju det inte. Och han sover ju nästan hela tiden.

Nja, så kallt tror jag inte att han har det precis. Vi tog ut flera flisfiltar till honom så att han inte skulle frysa.

Signe-Jonna
0

Åh så söt han var lille Snobben. Beklagar sorgen…

rulda
0

Jag beklagar sorgen det är inte lätt att förlora en familjemedlem.
Men jag säger som övriga ta gammelkisse till vetten så han kan få hjälp.

Kokoskorven
0

beklagar sorgen, vet hur det känns.

Thea-Cazzy
0

Jag hade velat ta honom till veterinären. Men han är så gammal så att även om vetten hade kunnat göra honom bra igen hade vi nog inte fått behålla honom så länge till :(

Prizma_o_Kristall
0

Tråkigt att han inte fick vara frisk och leva längre… Men tyvärr är det sånt här som händer. Det är lika sorgligt varje gång. Har själv förlorat många katter, då pga vägen. Han har det iaf bra nu vid regnbågens bro

Tröstkramar!

SallyB
0

#22 det är då ingen ursäkt. Ni är ju inte veterinärer och kan således inte veta det - eller hur.

Signe-Jonna
0

#24 Om du går in på _Sarahs egen sida här på iFokus, så ser du att hon är omyndig. Således kan inte hon ställas till svar för något som hon inte själv kan ta beslut om. Hon är ju uppenbart ledsen över att Snobben har dött och behöver då inte skuldbeläggas för något hon inte styr över.

Maria
0

#25 Håller fullkomligt med dig. Sorgen är tung nog ändå.

Att förlora ett djur är som att mista sin bästa vän.

/Maria

Thea-Cazzy
0

Nu är sorgen dubbelt så tung kan man säga. Lille Bill fick somna in idag. Men jag ska inte skicka över det till er. Men det var nog det bästa för dom båda.

Nu ska vi istället tänka på det roliga. Nästa vecka ska vi ju åka och hämta lille Nappe :). Och veckan efter ska vi hämta lille Morris. Nu blir det livat i huset ;D

Sara87
0

Va tråkigt att även Bill har somnat in. Nu får han leka med Snobben igen :) Dom är iaf inte ensamma i "himlen".

Va kul med kattungar, då blir de nog livat ja :)

-Skickar tröstkram-

Thea-Cazzy
0

#28 Ja, dom blir säkert omhändertagna av Misan, och Josefin ;)

Misan var en katt som vi hade när jag var liten. Hon tog hand om Bill mycket när han var yngre. Hon skötte honom som ding egen kattunge, och tvättade honom och så, så gulligt!

Kunde inte låta bli att lägga in denna underbara bild på Bill :)

Sara87
0

#29 Ja, de tror jag med! :)

Va vacker han var Bill!

Thea-Cazzy
0

Jo, dom var ett par små godingar ;)

Thea-Cazzy
0

Idag åkte vi och hämtade Morris :)

Nu har vi en blåtabbymaskad birma som heter Napoleon, men kallas Nappe, och en liten bondkatt som heter Morris, ska lägga in bilder så fort jag kan ;D

Bitte19
0

aww så fin snobben var

Sara87
0

#32 Åh så kul! Grattis! :) Starta gärna en ny tråd då med bilder på pojkarna, så vi inte missar dom  :P

Thea-Cazzy
0

#34 det ska jag göra Glad

[Linsenhejhej]
0

Maria
0

Grattis. Ser fram emot bilder…

/Maria

ellii
0

Stackrs dig att dina små älsklingar dog :(

Skriv in här vad den där tråden heter med bilderna på de små! :D

Sigridsmatte
0

Så tråkigt för dig  med dina katter!

Se på den här filmen om "The rainbow bridge". Den är så fin, kanske kan ge dig lite tröst!

http://www.indigo.org/rainbow/

Thea-Cazzy
0

#39 Den är så fin! Hoppas Bill och Snobben kommer dit

MaMaMade
0

Beklagar verkligen Sarah! Vet hur det känns…o det känns ännu mer när de inte hunnit leva "livet ut". Fick ta bort min älsklingskatt när hon också bara var 4 år, njurarna la av. Hon var urgo, likaså min GammelMåns som vi tog bort i våras nästan 18 år gammal. De tar nog hand om din Snobben där på de musrika ängderna ska du se. Spec Måns då din Snobben var väldigt lik vår nuvarande lillleman Findus. Kramar till dig o din familj!

MaMaMade
0

Måns