Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 985 ggr
zatanica
0

Namn svart katt

Har lite beslutsångest (eller mycket)

Har en liten svart kattpojke med gulgröna ögon och jag kan inte riktigt bestämma mig vad han ska heta. Han älskar att klätra i träd, busa med skräp, gosa, spinner massor och är med överallt, nyfiken och orädd och väldigt närvarande och smart, klurade ut att man kunde ta ur bollar ur en leksak, öppnar dörrar skåp mm.

Har med hjälp av familjen bantat ner förslagen till

Trollis

Tiwas (T runan)

Lumi (snö på finska) eller Lumis

Tant Grön
0

Trollis eller Tesla

zatanica
0

haha vad roligt, Tessla är ett av de bortsållade namnen 😃

Tant Grön
0

🙂

vendelay
0

Jag gillar Lumi, det är jättefint!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

elvatolv
0

Einstein? :-) Eller Lasse..

ElisabethB
0

Bageera, kanske? En svart panter…

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

zatanica
0

Tack för förslagen, men det var som sagt mellan de tre jag skrev som det står. Har redan sållat bort en hel hög. Lutar åt Tiwaz

Magrat
0

Jag (som är runfantast) tycker absolut att Tiwaz är det finaste namnet.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

elvatolv
0

Det var jättefint! Tiwaz. Men hur uttalas det? Tioaz eller Tivaz?

Magrat
0

#9 Det finns olika "namn" på runan. Jag uttalar den Tyr men den kan också uttalas Tivaz.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

zatanica
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det fick bli Tiwaz, han fick vara med och välja själv, dessutom är jag lite vikinga nörd och gillar runans betydelse, tycker det passar på honom 🙂

vendelay
0

#11 Vilken sötnos! Han ser ut att passa bra i namnet 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Magrat
0

Han är jättesöt 😍

[duns]
0

Tiwas tycker jag är finast :)