Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1576 ggr
Calcifer
0

"Kärt barn har många namn..."

Kanske finns en liknande tråd, men såg ingen!

Jag vill höra vad ni kallar era katter! Alla smeknamn, fram med dem! Skriv gärna vad de heter egentligen också, och om ni kallar dem för något specifikt smeknamn oftare än andra. :)

Själv har jag en Elrond, som oftast får smeknamnen grisen, korven eller en kombination av de två (typ griskorvis). Men han blir även kallad skrotmus, skitunge, tjockis, fjanttroll, mysmus, musse, gofis, kräk, skitstövel, puckogris, rumpunge, pissnisse eller typ griskorvpissungskiten. 🤪

Allt sagt med kärlek, för övrigt, jag har väldigt speciell humor. 😃

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
0

Violina - Violinis(-en) eller stumpan
Rocket Man - Rocket eller plutten

😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Scorpio97
0

Våra tre katterna härhemma heter Molly, Killen och Tjejen. Den sistnämnda är min, och henne kallar jag oftast lilltjejen eller bara "katten". Ibland även sötis eller knäppis. Hon reagerar även när jag gör ett speciellt klickljud med tungan/munnen.

Molly är äldst och kallas därför ofta för tanten eller gammeltanten. Killen kallas mest för pojken eller lillkillen (även om mamma kan få ur sig lite andra "smeknamn" när han stjäl mat från diskbänken (; ). 

Tjejen och Killen tillsammans kallas för småkatterna, vilket är något vi började med när dom var kattungar, sen har det helt enkelt stannar kvar trots att dom är runt sju år nu. Sen är ju Tjejen och Killen egentligen smeknamn från början också, för vi kunde inte komma överens om namn och därför sa vi att vi skulle kalla dom så tills vi kom på något bättre. Vi kom aldrig på något bättre. Veterinären tyckte i alla fall att det var roliga och originella namn när vi kastrerade dom, haha.

//Jessie

Calcifer
0

#2 Gulligt ju! Innan Elrond flyttade till mig hade han inget namn. De kallade honom bara "katten" om de sa nåt. Men för mig har det alltid varit viktigt att få ge mina djur egna namn. Eller, mja, samtidigt… denna gång var det typ Elrond själv som bestämde, tror jag. Jag hade en lång lista med namn och pratade med honom och använde alla, men inget kändes rätt. Sen ramlade Elrond ur munnen från ingenstans och jag bara visste att det var hans namn.

Höhö, en del grejer jag kallar min katt vågar jag knappast ens erkänna för andra än närmaste vännerna. xD Mest för att jag har lite sån där, konstig humor. Även med vänner/folk jag är i relation med. Exet och jag kallade varandra för puckon och dylikt med kärlek i rösten ganska ofta. x]

[peter54]
0

Vår nuvarande katt kallas bara Missan. Vår förra hette Måns Oskar Bonavena Front du Boef. Han var en kraftig stor katt på 8,5 kg, trots sin storlek inte det minsta tjock 😉

[duns]
0

Oftast Misse, ibland Lilla duns. Hennes riktiga namn är Idun.

tötenöten
0

Hon heter Xena, men kallas oftast katten eller kattfan haha. Kattfan för att hon är den drygaste katten jag någonsin träffat, dock älskar jag henne så mycket ändå 😊

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

IngaTrnqvist
0

Mio kallas oftast Tisso, Katz, Nisskatt, Kattniss eller Kissie :3

LinaN
0

Min fröken heter Isis, kallas Fröken, terror, sisis, sisisen, mammas tös, kattskrälle, terrorist, skitkatt…. Det är det jag kan komma på nu iaf ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lyla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Samson (Huskatt)såg ut som en liten falukorv när han var liten, så jag började kalla honom Korven. Men så pratar jag ju bebisspråk med honom 😊 så det blev "Kolven" Nu heter den stackaren Kolven 😂 Pasqual (MaineCoon) blev från början Passe, nu har det övergått till Passeballen 😊

Calcifer
3

#9 Jättefina katter!

Bjuder på en bild på min Elrondgrisskitfis. 😎

Han låg på täcket och det var han som bestämde att min hand skulle vara just där!

zlarviig
2

Min nyligen avlidna katt Pussel blev kallad för massor med saker.

Pussel, Klotter, Grafitti och Silver p.g.a hans mönster och färg, Mannen och Kaxig för att han var så självsäker och tog plats bland de andra katterna redan första dagen han kom hem.

Vår äldsta katt Lillen kallas också för Gnejs som han hette på katthemmet och tjockkatten eftersom han är en stor knubbis 😃

Vår honkatt Bizzi kallas faktiskt bara för Bizzi. Men jag och mamma kallar henne Pissi ibland eftersom hon kan vara en riktig surtant 🤪

Splatter
0

Lilla gubben, gubben, skitkatt, kattskrälle, fluffisen, baby, sötnosen, galningen, (torrfoder)knarkare, tjockis. Ibland lystrar pälsmonstret till "Men flö' på daaaj!", men det är inget namn egentligen. 😂

Maria
0

Våra nuvarande katter heter Moritz och Lakritz

Vi har tidigare haft Lorentz och Fritz men nu är det nog slut med kombinationer med tz på slutet i namnet.

Moritz är en riktig galning och har fått en massa smeknamn genom åren. Lakritz kallar vi ibland för "Lilleman"🤫

/Maria

Bizi
0

Zaragosa - Zazzi, Rumpan, Rumprump
Muffins - Muffmuff, Puffpuff, Puffis, Strumpan, UffaPuffa
Luden - Luddet, Ludis, 
Blå - Gubben, Blue,

Sommarek
0

Aslan - Lilla Mu (lång historia), eller Piss-miss när han kissar där han inte ska…
Pettsson - Pez, P
Isis (uttalat på engelska) - Ice-Mice (ibland Rice-Mice eftersom hon käkar ris 😂)
Sleepy - Sleepz, Puss-miss (ja, han pussas)
Snaps - Naps (japp, bebisspråk. Men han gillar det).

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

nypisnina
0

Så gulligt! Haha! Är det bara jag som anser att kattfolk (kanske gäller andra djur med) har ett alldeles säääärskilt förhållande till sina djur? Så många smeknamn! Urgulliga. ❤️
Min ena katt heter Anthony men på tavlan heter han Glow in the dark, kallades glow innan han kom till mig.
Jag kallar honom mestadels hans namn Anthony men även Anton, Anton bli det när han är stollig eller gör något han vet att han inte får. Poop kallas han också (han krullar svansen under rumpan så han bajsar på den ofta och har en tarmsjukdom så han var dålig i magen från och till i över ett år, mycket bajs blev det) Även
Poop-poop om jag kallar på honom.
Min andra katt heter Hopkins (älskar skådisen Anthony Hopkins så därför fick de heta som de heter). Han kallas oftast för Hopkins men även Troll, lill-troll och ibland även Proop - mest för att det liknar Poop men också för att han fjärtar en del.
Det är en himla massa mer, killen, lill-killen, lillkillarna, toparna, gris, mina små korvar.. ja, allt möjligt får de heta, men oftast vid namn ändå. Det är när man lallar runt där hemma och kelar som de får heta olika saker i förbifarten.

Jessicahagstrom94
1

Kozmoz - rödtott, pojken, älsklingen, busfrö, gosen, mys/gosgubben, goding, sötnos, snygging, stiliga grabben, lilleman, skrutten , dåre, galning.

Jessicahagstrom94
1

Oskar - gubben, gubbkatten, stora killen, tjockis, latmask, snygging, älsklingen, mysgubbe, chokladpralin, chokladkissen, vacker.

Jessicahagstrom94
0

Laban - spöket Laban, spöket, latmask, klant, sötnos, finaste, gullunge, charmtroll (gäller även de andra, gullunge & charmtroll alltså)