Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1985 ggr
MalinB92
0

Någon som har ett tips?

Hej! Vi har provat några olika kattspadar men haft flertalet problem med dom, därför tänkte jag skriva här och se om någon har tips om en bra kattspade! :) Vi har just nu en sån här: http://www.zoo.se/produkter/katt/kattsand-kattoaletter-kattlador-for-katter/toatillbehor-kattspadar-for-katter/pala-11-marchioro-kattspade-27-cm.html Men dom minsta klumparna åker igenom hålen och kommer sedan ut på golvet… Vi har även provat en väldigt finmaskig men då istället kom all sand med också. Vet någon något mellanting? Tack på förhand! :)

Med vänliga hälsningar,
Malin

OberonsMatte
3

Den absolut bästa spaden heter LitterLifter (eller NoBa). Det är en större spade med trekantiga pinnar som gör att sanden silas igenom utan att man behöver skaka på spaden. http://www.supercat.se/kattlador/spadar-och-sant/litter-lifter.html

Sajtvärd Katter iFokus

MalinB92
0

#1 Tack för svar! Tar den dom absolut minsta bitarna? Vi har problem med sk granolas som hamnar lite varstans :/

Med vänliga hälsningar,
Malin

OberonsMatte
0

#2 Jag tycker att den tar allt som ska bort, men om klumparna går sönder är det nog  kattsanden det beror på. Vilken Kattsand har ni?

Sajtvärd Katter iFokus

MalinB92
0

#3 Okej vad bra! Ever clean super strong utan doft :).

Med vänliga hälsningar,
Malin

Katthemsmatten
0

Själv använder jag Ever Cleans metallspade. Tycker den fungerar utmärkt. Som ett litet tips, håll spaden över lådan när du skakar ur eventuell lös sand och ha även påsen där du ska slänga sanden där. Hundbajspåsar är jättebra. Lagom små och lätta att handskas med.

Medarbetare Hittekatter iFokus

OberonsMatte
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Titta gärna på demo-filmen för att se skillnaden mellan LitterLifter och andra spadar:

Sajtvärd Katter iFokus

ElisabethB
0

#OberonsMatte - Tror du en sån spade fungerar med EverClean MultiCrystals? Verkar helt klart intressant!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

OberonsMatte
0

#7 Ja, den fungerar med all finkornig och klumpbildande sand, så det tror jag säkert.

Sajtvärd Katter iFokus

ElisabethB
0

#8 Då ska jag försöka komma ihåg att beställa en såta gång jag beställer från SuperCat. En fråga till - blir de mycket damm när man ensar med den? Verkar som att det inte blir det och det vore skönt att slippa 🙂

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

OberonsMatte
0

#9 Eftersom man inte behöver skaka spaden och sanden dammar det inte alls jämfört med en vanlig spade. Är otroligt nöjd med min Litter Lifter-spade och kan verkligen rekommendera den!

Sajtvärd Katter iFokus

ElisabethB
0

#10 Ska definitivt ta och prova den! Tack för svaren 🙂

ElisabethB
0

#10 Har beställt en nu och ser fram emot att testa den! Tack för tipset! Tror det kommer göra skillnad för mina luftvägar.. 👍

Ominous
0

Annars är ju de där kattspadarna sossarna delade ut för några år sen rätt bra x'D

I wish I could write as mysterious as a cat