Torrfoder
Nu har jag applaws foder, problemet är att min ena katt äter det inte, bitarna är ganska kompakta och hårda. Jag hade en provpåse från royal canin som jag använde för och se om hon ville ha torrfoder öht. Och hon käka på som tusan! Så min fråga är, vet ni något annat foder (i samma kvalitet som applaws) fast som har porösare/lättuggad konsistens? Har ingen lust att köpa hem påsar när jag inte vet hur konsistensen är så tänkte jag frågar ifall ni har annat foder och vet :)
||My Love For Animals Is Immortal||
Varför ge torrfoder överhuvudtaget? Det är det sämsta man kan ge sin katt, i synnerhet de sorter med spannmål i. Men torrfoder i sig, oavsett sort, saknar den vätska som en katt behöver genom sin föda, då de också av naturen har bristande törstreflex. En katt är gjord för att få merparten av sin vätska genom maten. Och nej, en katt behöver inte ha mat stående framme hela tiden. Det räcker att ge dem mat 2-3 ggr per dag.
#1 Respekterar din åsikt men nu var de inte det mitt inlägg handlade om.
||My Love For Animals Is Immortal||
Nej, men om inte katten vill äta torrfoder, så varför ens försöka hitta något som förmodligen är av sämre innehåll än Applaws? Och det är inte bara min åsikt utan fakta 😜