Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 879 ggr
Amplexus
3

Kiss på klösträd

Köpte i dagarna ett begagnat klösträd på Blocket. Det såg fint ut och priset var rimligt. Byggde ihop det idag och först då känner jag hur starkt det luktar av kattkiss. :( Får väll skylla mig själv som inte luktade noga på alla delarna när jag köpte det men det fanns inte som en tanke att någon skulle försöka kränga saker som stinker urin! Skulle själv aldrig någonsin lura på någon saker som luktar kiss. Konflikträdd som jag är så kommer jag inte höra av mig och säga något. Men nu till frågan, finns det något att göra mot lukten? Något mirakelmedel, eller är det bara att slänga allt? :(

Therese
0

Nej vad fult gjort! Jobbigt! Ättika kan hjälpa dig, men det finns också något medel som heter piss off eller liknande som ska ta bort allt. Jag lovar inte att det kommer att gå, men jag kommer hålla tummarna :)

lollynonna
0

Det sägs att det funkar med ättika, vet dock inte om det är sant. Vad tråkigt att det blev så :(

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

kattöga
0

Spraya/tvätta av det bör gå antar jag (har inget klösträd själv) Avsluta med att "tvätta" av den med vatten som du haft ättika i. (Ren ättika kan du också använda, om du klarar av lukten.) 
När ättikan torkat/dunstat så bör lukten ha försvunnit. Om inte helt, så prova att tvätta med ättika någon eller några gånger igen. Ättika tar bort lukter jättebra. Jag har alltid 24%-ig ättika hemma, just för det. Och för rengöring av järngrytan, vasken när den har kläggat igen, och mycket annat också.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Amplexus
0

Tack för alla tips! Ska prova med ättika bums. Fick lite panik när jag kände lukten och la ut alla delar i garaget. Fick lite ångest över att katten min skulle bli tokig på lukten och börja kissa ner huset. :s

annzoo
1

Det kan ju vara så att säljaren inte visste om kattkisset…. men man tar ju även andra risker med att köpa begagnat… nya dofter i befintligt revir kan trigga igång felbeteende hos katter som osämja och felkissade om man har otur.

Amplexus
0

Självklart kan man missa. Men det här luktade alltså otroligt starkt. Jag har fortfarande lukten i näsan och det var drygt två timmar sedan jag plockade bort det. Har köpt begagnade saker förut och aldrig varit med om något sånt här….

Amplexus
0

Har ägnat många timmar åt att försöka sanera trädet men får ge upp. Det luktar så starkt att det inte går. Så jag har betalat 400:- för att kasta någon annans sopor…. Stinker kiss i garaget gör det nu. Sista gången jag köper begagnat… :(

lollynonna
0

#7 Nää så himla tråkigt… Har du sagt detta till säljaren?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol