Kompis lägger onödiga kommentarer
Hejhej:-) Som kanske några vet så blev ju min katt påkörd för 3 veckor sedan och det har tagit riktigt hårt på mig. Jag försöker gå vidare men det är svårt och det blir ju inte lättare när en kille i min systers klass ska säga riktigt onödiga saker, han har tex sagt "jag hoppas din katt's huvud flög av", "hoppas han bröt benet", "min katt är iallafall inte död", "jag ska hälsa på din döda katt i himlen" och en massa andra saker! Jag blir jätte ledsen när han säger sånt och börjar ofta gråta för han fattar inte hur mycket Felix betyder för mig och hur svårt det är att gå vidare. Vad ska jag ens svara han? Blir så sur och ledsen så då kan det komma nästan vad som helst ur min mun.
TS, beklagar förlusten av din katt. Har du försökt med att fråga varför killen säger så? "Vad vill du ha sagt med den kommentaren?" "Hur menar du nu?" "När tänkte du dö så att du kan hälsa på min katt och jag slipper höra dina dumma kommentarer?" Det sista förslaget ska du inte använda förrän du har uttömt alla andra svar som visar på hur korkad han är.
Hoppas han slutar med sitt idiotiska beteende snart. Du får kanske be någon vuxen om hjälp om han inte slutar.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Usch vilken hemsk människa 😡
Kan inget annat än beklaga din sorg och be dig att försöka att inte ta illa vid dig.
Han mår säkert inte så bra själv och kanske är avundsjuk på hur mycket din katt betydde för dig..
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Ursäkta my french, men en sådan person hade jag bett dra åt helvete. Ja, man får ha olika åsikter angående inne/utekatter, däremot är det så jävla fult att nästan gotta sig i någons sorg.
Jag har, en gång, varit i en liknande situation men då från den andra sidan än din. Men det handlade om en gammal klasskompis som bodde bredvid tre stora vägar, som vägrade ha sina katter inne, och som blev "förvånade" varje gång deras flertal katter blev överkörda. Naturligtvis sa jag inget så vidrigt som det du fått utstå, utan snarare att man kanske ska hålla katten inne om man bor så och inte klandra andra för det som skett. Men nej, jag tycker INTE man beter sig så illa som den personen behandlat dig.
Du sörjer. Oavsett om det var rätt eller fel att ha just din katt som utekatt så är det INTE okej att säga det du fått höra. OK. Det kanske är okej om några veckor att säga t:ex "okej, detta kanske låter elakt, men om ni skaffar en till katt tror du inte det kan vara bäst att det är en innekatt", men sånt som du fått höra. Nä, fy fan.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Har han inget snällt o säga kan han vara tyst , vad skulle han tycka om du sa så ifall det hade hänt något med hans katt. Han måste vara otroligt barnslig vet inte hans ålder men så säger man inte oavsett hur gammal man är . Tala om för honom att du hoppas att han inte blir utsatt för samma elakheter när hans katt dör . Styrkekram 🐾
#1 Tack så mycket först och främst:-) Nej, jag har inte frågat honom för jag känner att jag inte vill ha med honom att göra överhuvudtaget, men idag fick jag en kommentar igen och då var det nog kände jag! Jag blev så sur och skrek högt så hela hans klass hörde "Kan du sluta säga saker om Felix hela tiden, du vet inte hur mycket den katten betyder för oss och säger du en sak om han igen så åker du på en käftsmäll". Det kanske inte var det bästa men var bara så himla sur och ledsen!
#2 Tack:-) Jag försöker att inte ta åt mig men det är jätte svårt eftersom att det hände nyligen! Han har aldrig haft djur innan så han vet inte hur det är.
Hm. Kanske nåt i stil med: Du verkar redan ha tappat huvudet, så illa som du uttrycker dig? 😟 Hur som helst är du en knäppskalle.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Kan inget annat än fråga: Visst var det nåt så in åt helskotta skönt att släppa frustrationen över honom?
Nu kan du gå vidare, du har gjort ditt och han har fått sig en verbal örfil.
Förhoppningsvis räcker detta.
Annars får du tala med hans lärare alternativt din egen och berätta allt dumt han utsätter dig för. Det är faktiskt mobbing. 😡
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
#3 Jag fick nog idag och sa ifrån(du kan läsa 2 svar upp vad jag sa till han) innan har jag bara gått där ifrån och försökt att inte ta åt mig men det går inte! Vi kommer inte köpa katt på ett bra tag då min mamma inte har någon lägenhet än. Felix skulle bodde hos mina kusiner tills mamma fick en lägenhet och dom har även Felix's syster Saga som är utekatt. Egentligen var det inte meningen att han skulle vara utekatt men eftersom att Saga var utekatt och dörrarna öppnas jämt och ständigt så var det nästan omöjligt att hålla honom inne, så han skulle vara utekatt sålänge men sen hände detta.
#8 Det var riktigt skönt att faktiskt säga ifrån. Jag har även pratat med hans lärare så vi får hoppas att han säger till honom nu!
Omogen pojk!!! Det bästa är att ignorera, får han ingen reaktion är det inte roligt och tillslut slutar han. Kan vara tufft, men är effektivt.
Hur gammal är han? Hur gammal är du och din syster? Har du pratat med dina föräldrar?
Om det har pågått en längre tid så börja antekna vad han säger och när, sen lämna in till rektorn eller anti-mobbningsteamet(om ni har). Är han en bit över 15år, vilket jag antar att han inte är, kan man faktiskt lägga en polisanmälan på honom om han fortsäter länge till.
Det är faktiskt allvarligt beteende. Självklart är det inte okej att göra så mot dig eller någon annan. Men hans beteende visar också att någon inte riktigt står rätt till, och det är kanske lämpligt att någon lärare ser igenom vad det är för fel. Mobbare blir ofta mobbade hemma, och/eller har det väldigt jobbigt hemma.
Tycker inte att du ska fråga honom vad det är för fel på honom, eller dra vitsiga kommentarer tillbaka. Försök bara att undvika honom så gått det går.
Tråkigt att du ska råka ut för detta, och jag hoppas du inte tar åt dig och att du dessutom kan stötta andra han eventuellt utsätter.
I wish I could write as mysterious as a cat
#12 Både han och min syster är 02or, alltså 13 och jag är 00, 15. Han är ingen mobbare men han kan slänga ur sig vissa kommentarer fast mestadels är han snäll! Jag har sagt till hans lärare som pratade med honom idag och jag hörde precis att han tydligen hade mått dåligt över det han sa, fast han har ju sagt saker innan och sen sagt att han mår dåligt över det men sedan sagt såna saker igen så jag tror inte alls att han mår dåligt över det
Du har helt rätt, han mår inte dåligt över det han säger utan bara att han blir påkommen med att säga det. Jag har haft med sådana personer att göra hela mitt liv och allt han vill är att provocera, men oavsett om du ignorerar honom eller inte så kommer han inte att sluta förrän han själv känner för det.
Som tidigare nämnt så borde du blanda in vuxna du kan lita på och som inte bara pekar finger utan att det betyder något. Det är INTE okej att bete sig hur man vill bara för att man är 13, eller att ursäkta sig med att han inte kan sätta sig in i eran situation. Jag vet också att det kan kännas som en "töntig" lösning i en sådan ålder att blanda in vuxna men om någon som han inte känner riktigt säger åt på skarpen så brukar det fungera väldigt bra.
Tråden passar bättre på http://mobbing.ifokus.se/
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.