Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1080 ggr
elinlisette00
0

Hur hanterar man sorgen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var 22 dagar sedan min älskade lilla Felix gick bort och jag vet inte hur jag ska hantera det, jag bara gråter och gråter och har gjort det 22 dagar i streck. Folk säger att det kommer bli lättare, men det blir bara svårare och jag gråter bara ännu mer nu! Jag kan vara glad och springa runt och hoppa och ha mig men helt plötsligt bara bryter jag ihop och börjar storgråta. Hur hanterar ni ni sorgen? (Visste inte vilken grupp jag skulle välja, förlåt om det blir fel)

elinlisette00
0

Bjuder på bild på min älskade lilla korv också:-)

MonicaLagerquist
2

Det tar tid.Gråt och låt det läka ut.

Det är drygt två år sen min Todd fick somna in. Senast jag var hos veterinären för att vaccinera två andra katter så fick vi samma rum där Todd fått somna  in. Då sved det till rejält i mitt mattehjärta och jag fick tårar i ögonen. Men jag kan numera fokusera på det roliga vi hade ihop.

Stolt ägare till tre La permer

Aleya
0

Det tar tid. Det är snart 10 år sedan min första katt somnade in(den 25 denna månaden) jag saknar han, men gråter inte mer. Jag kan prata om han utan att vara ledsen.
Man accepterar tillslut.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jalking
0

Skaffa en ny katt.
Den nya kommer aldrig att kunna ersätta den gamla, men den kan bli en ny älskad kompis som sprider så mycket glädje att sorgen efter den förra avtar.
Så har i alla fall jag gjort, och det har känts bra.

Vattenkrukan
2

Med tiden lär man sig le åt de fina & roliga minnen man haft tillsammans. I början kanske man gråter av sorg, men efter en tid gråter man av glädje för de år man fått.

Du kanske har sett denna, men den är värd att se igen; http://indigo.org/rainbow/

VimoMira
0

Min 13-åriga Maja blev akut sjuk i somras och fick somna in. Jag googlade på sorg och hittade denna sida, som kändes fint att läsa https://www.sorg.se/fakta-om-sorg/sorgen-nar-ett-husdjur-dor/