Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 818 ggr
loas27
0

Skaffa två nya katter?

Hejsan! Jag har haft katt i ca ett år nu och har planerat att att skaffa en till som kommer till mig i slutet av oktober. Idag fick jag frågan om jag ville ha två katter istället. Är det nån större skillnad på två eller tre katter och kommer min katt jag har nu bli utanför då de andra två är syskon? Jag har en hona nu, och kommer få två hanar i så fall.

catcult
2

Så roligt! Nej, jag tycker faktiskt inte att det är jobbigare med tre katter än två, det är till och med lättare på många sätt och vis. Är den ena katten trött och inte känner för att leka är det större sannolikhet att den lekfulla katten har en kamrat att brottas med, något som underlättar enormt mycket om man - som jag - är lite lat av sig.

Skulle det värsta inträffa (d. v. s. någon av katterna går bort) finns det fortfarande en vän kvar i hemmet och sorgen blir inte lika stor för den katt som annars hade blivit ensam.

Är det kattungar du kommer få? I så fall tror jag absolut inte att det blir några problem mellan din äldre hona och kattungarna, honan kommer med stor sannolikhet  sätta nykomlingarna på plats och de kommer respektera henne. Efter ett tag kommer alla tre kännas som syskon. 🙂

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

sims 3
0

nej det är inte jobbigare 3 katter.

köpte skälv  två katter för nån månad sen och hade en 1 årig hona sen innan inga problem med det. dom leker som syskon gör.

loas27
1

Tackar så mycket för svaren, nu lutar det väldigt mycket åt att det blir två till! : ) Ja, det är två kattungar. Skönt att det inte kommer bli några problem! Bara att fundera ut ett till namn nu då, haha. Tack igen för hjälpen! : )