Välkomna till världen!
Igår fick sötaste Kendra, min jourkatt, tre små underbara bebisar. Efter veckor av förberedelser kom de äntligen. Har under två veckors tid försökt leta efter tecken på att det är på G… Men ingenting. Nähä, tänkte jag då dröjer det väl till nästa vecka. Men helt plötsligt igår morse hör jag henne jama, vilket hon aldrig gör. Hittar henne i hörnet bakom soffan flåsandes och med värkar. Oj hjälp! Nu fick jag lite panik trots alla förberedelser!! Sprang runt för att hämta alla grejer och när jag är tillbaka har första bebisen redan kommit! Mamma blir rädd och springer iväg och vägrar ens lukta på ungen. Men det gick bra ändå, tack gode gud att jag var hemma! Nr två tog lite mer än två timmar på sig och fastnade så jag fick hjälpa till… Usch det var nära att det blev en tur till veterinären. Mamma lägger sig sedan till rätta och ser nöjd ut. Tänkte att då är det nog slut.. Men hmm känner ju förmodligen en bebis till i magen.. Och vips är tredje på väg! Även denna lillen fastnade så fick hjälpa till. Då var det ännu mera panik då den var helt kall och blå! Aahh!!! Andas inte så slungar den och hör det mest underbara ljudet någonsin. Den lever!!! Dramatisk första förlossning både för mig och mamma katt. Vägde dem sedan och kanske inte så konstigt att det var jobbigt för mamma som f ö är rätt liten. 124, 130 resp. 138 gram vägde bebbarna. Så skönt att allt gått bra hittills. Hon är en supermamma och så himla stolt.
Men så fina både mamma o bebisar!😍😊🌺❤️
Tack! Ja de är helt underbar!!! Hoppas inget händer under närmsta dygnet, tänker mest på blodgrupperingen. De växer så det knakar också mellan 12-17 gram Viktuppgång på ett dygn! Svårt att se om det är pojkar eller flickor. Får vänta några dagar och se om jag lyckas ta bilder.
Smälter.. 😍
||My Love For Animals Is Immortal||
Åååh vad duktiga ni är alla 5!!! Bra jobbat, härligt kämpat! Nu är det mysa, äta bajsa, tvätta och vila som gäller..i lagoma cykler! hi hi..
Jättegrattis!🏆
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Så söta😍
Men. ååh… Sötnosar!
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Välkomna till världen småttingar och vad skönt för mamma katt att få föda inomhus i ett tryggt hem i stället för ute i kylan! All heder till alla som hjälper de oönskade missarna på ett eller annat sätt ❤️
Grattis till små bäbisar :) Äntligen får man väl säga då jag vet att du har denna lilla tös sen tidigare tråd ;) Tur du var hemma för det kunde slutat illa för både kattungar och mamma. Stora var dom inga små pluttungar antar att du gett mamma misse bra mat så dom växte o frodades fint. Härlig tråd som man kan följa, håller tummar o tassar för att dom ska frodas o växa fint även nu :)
#5 Men åååh igen :) Du gör mig kattungesjuk! Ska ju inte ha fler katter just nu… *intalar mig själv*
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Hihi visst blir man sugen att behålla någon! ;) Mammakatt hade flyttat två av ungarna när jag kom hem från jobbet idag. De låg och pep i ett hörn medan den tredje sov i boet. Mammakatt struntade i det och skulle vara med mig istället. Normalt???? Alla tre har fått di idag då de har gått upp jättebra i vikt.
HOn kanske behövde lite vila hon också stackars mamman?
Tre stora bumlingar till ungar så där bara första gången är kanske inte så lätt alla stunder? 😍
Skönt att dem diar och går upp i vikt i alla fall. Får hon bara lite rast och avlastning med bebbarna emellanåt och får vara liten och ompysslad själv av dig då och då kommer det nog gå jättefint ska du se! ❤️
Visa henne extra beröm och gott när hon låter dem dia och pysslar om dem. Så hon förstå att sköta ungarna ger positiva belöningar tror jag. 😉
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Ja hon är inte med dem hela tiden. Blev mest bara förvånad när två var flyttade och inte den tredje. När jag väger ungarna och gosar lite jamar hon alltid och tittar på mig precis som hon säger "men hallå jag då!!" Den största ungen väger redan 210 gram haha och de andra är inte långt efter.
Oj, så fina! ❤️
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Liten video på pluttisarna ❤️