"17 katter måste bort innan 24/9"
Såg att någon delat den här länken på Hittekatter iFokus http://hittekatter.ifokus.se/discussions/5602ca6c8e0e745ae5000f47-17-katter-maste-bort-innan-249
Jag hoppas verkligen att någon eller några kan ge dessa katter ett hem innan imorgon. De skrev inte vad som kommer att hända med katterna imorgon (24/9) men jag befarar det värsta 
Risken med sådant är att folk oplanerat tar katterna och sedan släpps de ut eller får vandra runt när personerna inser att det var för jobbigt.
#1 Det hoppas jag verkligen inte. Har för övrigt kontaktat två olika katthem i Skåne nu och hoppas att de kanske kan göra något.
#2 Så är det tyvärr.
Och tyvärr är de flesta katt hem överfulla. Tänk om folk kunde kastrera sina katter och planera sina köp..
Usch vad hemskt. Någon som vet VARFÖR de ska omplaceras? Någon privatperson som lyckats samla på sig eller föda upp så många eller är det något annat? Känns ju jävligt misstänksamt hela grejen.
Borde vara lag på att kastrera utekatter utan undantag. Vill man ha en fertil hane/hona ute får man fasiken gå i koppel med dem!
I wish I could write as mysterious as a cat
#4 Precis! En lag.
Men tyvärr är det många som skaffar utekatter utan en tanke på att bry sig om lagar och vett.
Håller med om att man borde kastrera sina katter och man ska absolut ALLTID planera sina köp! Jag undrar hur det har gått för katterna 😕