Den lilla svarta
Nåväl, mina kattungar är nu levererade och det var med sorg i hjärtan jag lämnade bort dem. De har inte varit särskilt svåra att sälja, men jag har haft annons ute en längre tid och folk har kunnat komma och titta på dem sedan de var 8 veckor. Jag har sålt dem för 1000 kr per st. (bondkatter)Jag måste säga att det känns lite tungt. Kommer de att få det bra? Jag oroar mig lite(mycket) mer än jag borde. Jag har ju vetat från början att de bara varit till låns. (Och för de som oundvikligen kommer skriva; Mamman är nu kastrerad)
OCH sedan har vi den lilla svarta, den mest svårsålda av dem alla. Helsvarta katter anses antingen för "vanliga" eller till och med, föra med sig otur, inte klokt) Hon sprang dessutom och gömde sig vid de få tillfällen någon visade intresse för henne. (Väldigt konstigt egentligen för hon är hur social som helst i vanliga fall och en ganska bestämd liten dam) Lät alla lyfta upp henne utom de som valde mellan henne och någon av de andra (3 olika). Vid de tillfällena så sprang hon och gömde sig. Man såg inte röken av henne. Så… Hon är kvar, vet inte hur jag ska göra, ny annons , kanske till och med "rea ut henne" eller bli en ”trekattsägare”. Jag vill ju egentligen inte ha tre katter. Det är för många! Stackars lilla svarta, inte önskad någonstans…
Så ledsamt att bara den lilla svarta är kvar.😕
Jag adopterade en helsvart katt för snart två år sedan för jag vet att de oftast går sist. Han var skygg, livrädd och svart så han hade alla odds emot sig men är den ljuvligaste lilla katt idag.
Jag håller tummarna för din fina lilla tös.
/Maria
Så är det på katthemmet jag jobbar på också.. katterna med mer speciellt utseende adopteras innan svarta eller tigrerade katter. Tyvärr. :(
Hoppas att hon hittar ett riktigt bra hem!
Min ena katt hade en kull för ca tio år sedan. Det var hur mysigt (men jobbigt) som helst. MEN samtidigt nästan det värsta jag gjort när de skulle säljas. Så nej - någon uppfödare skulle jag inte kunna bli…
Svarta katter betyder inte otur att äga. Det låter lite som att kattungen inte valt ut sina nya ägare då hon springer undan och gömmer sig. Jag anser inte man ska rea ut djur, men om du inte vill ha en kattunge kvar så får man göra en ny annons och nytt pris. Verkligen jätte söt hoppas att hon får ett nytt hem eller att du behåller henne.
Svarta katter är alltid (nästan) svåra att få sålda. Dels så har folk förutfattade meningar om dem (de är vanliga, de för otur med sig osv) men de kan även vara svåra att få riktig bra foto på. De kan ibland se sjuka och nästan lite flintskalliga ut på foton, vilket inte hjälper saken. Det är väldigt sorgligt för det finns få katter som kan bli så slående vackra som just svarta katter.
Istället för att rea ut henne så försök att göra henne till en "lyx-artikel". Skriv annonsen så att läsaren får en känsla av att här har de chansen att äga en vacker och speciell tjej (ordet puma känns ju nära till hand) och försök få riktigt bra bilder, gärna en eller två gos-bilder som visar hur go hon är.
Jag tror hon är klok och vill stanna hos dig. Jag älskar svarta katter. Har 2 svarta nu. Tyvärr har jag 4 katter redan. Där går gränsen, annars får jag enbart äta nudlar & gröt.
Önskar att denna kisse blev sist för att få ett speciellt hem, där det är meningen hon ska vara. Om det nu inte är hos dig Björne. Sen så håller jag med om detta med att sälja kattungar. Fick 2 dräktiga honor då p-piller inte tog. Då fick jag leverera några och det är bland det värsta som finns. Vill ju lita på de som hämtar missarna men vad vet man om okänt folk…även om man frågar ut dom om deras boendesituation.
Sterilisering var det enda rätta för då hade dom ätit p-piller över 1 år.
Håller alla tummar att denna speciella lilla flicka kommer få ett underbart hem!❤️
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
och här är en som älskar svarta katter! Tyvärr har jag redan fullt med två.. :(
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Svarta katter som är så vackra! Lycka till <3