Katter och hårtvätt
Min lill-kisse älskar att ligga nära huvudet, ingen skillnad om det är mitt huvud eller min väninnas när hon var på besök. Han ligger bredvid kudden, på mitt bröst så han kan ha sitt huvud under min haka, ja, lite hur som helst bara han är nära huvudet. Väldigt mysigt faktiskt :)
Hårtvätten. Ja, han tycker även om att tvätta mitt hår, speciellt då jag just tvättat det, färgat det eller varit och simmat i havet.
Någon annans katt här som är likadan? Och vad beror det på?
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Nära mitt huvud vill min honkatt också gärna ligga. Det känns nog gott och tryggt.
Att din katt tvättar ditt hår, kan kanske bero på att han gillar dofterna/smakerna men jag tror mer att det handlar om att han vill tvätta bort dofterna och se till att du bär på hans (och din egen) doft bara. En gemsamhet-/samhörighets-grej; Du ska dofta "honom/hemma/flocken".
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Min senaste katt låg alltid bredvid kudden, och vände jag mig om följde hon efter, så hon låg där jag hade ansiktet.
Hårtvätt har jag varit med om. Inte min egen katt, men ett ex hade en som tvättade mig på huvudet. Jag rakar huvudet, och särskilt intresserad var den katten av att tvätta mig när jag hade cirka två dagars stubb på hjässan. Helt nyrakat var inte intressant, men det kan ju bero på att after shave-kräm inte smakar bra.
#1 Nu när katterna ibland ligger båda i sängen så vill lill-kissen ligga i fotänden han med ( min äldre katt har alltid legat där) men när vi är bara lillen och jag ligger han nära huvudet. Intressant att följa med hur de beter sig, pälsklingarna mina :)
Du har säkert rätt gällande dofterna. märkliga var bara att han också ibland även kan tvätta mina gästers hår :) Ska de också dofta som mig tror du?
#2 Nä, after shave kräm smakar nog inte så gott :)
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
#3 Nej, jag tror han vill att ni alla ska dofta "honom" 😉
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
#4 Är väl nog så 🙂 Min andra katt är inte lika noga med det. Han använder sig av "stryka mot benen" metoden mot mig och han gillar inte mina gäster, eller andra människor i allmänhet.