Foder
Hej alla :) Jag har en fråga till er , hur många använder Applaws torrfoder till kissarna ? Och ni som gör det , har ni märkt att dom blivit dålig i halsen typ hostar , harklar , sväljer mer än förut ? Vad rekommenderar ni för torrfoder om jag behöver prova nåt annat ? Av mina 4 kissar så har Dixie mest problem med halsen (varit till vet och fått Metacam för röd och irriterad hals men kraxar fortfarande varje dag men mindre ) Kobra och Knazen små "hostar" ibland . Bara Lucy som inte har problem . Det är inte kattsanden för den har vi haft samma hela tiden .
Det kan ju vara så att det blir för torrt i munnen på din katt och den inte dricker tillräckligt med vatten för att få ner torrfodret. En katt har bristande törstreflex vilket gör att de inte dricker tillräckligt med vatten för att kompensera bristen i torrfoder.
Tänk dig själv att äta torra kex eller knäckebröd och inte dricka något till för att få ner smulorna i magen.
Jag föreslår att du skippar torrfoder helt och ger blötmat.
Dom får blötmat också och alla 4 är duktig på att dricka vatten . Har ni tips på några bra torrfoder att prova ?