Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1006 ggr
Chilenita
1

(S) 24/7 Altaiir söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Jag heter Altaiir och är en liten kattpojke född nov-14. Jag blir nog inte så stor, väger lite över 3kg. Är kastrerad, försäkrad, ID märkt (registrerad) och vaccinerad. Jag har en liten svart/mörk rand på pannan, annars är jag kritvit. Jag är inte döv! 

Tyvärr kan jag inte bo kvar i mitt nuvarande hem, inte för att jag inte trivs, eller för att jag inte skött mig, men matte kan inte sova om nätterna då allergin blivit så påtaglig. Hon får andningsbesvär och utslag som kliar så hon inte kan vara still. I efterhand så här så inser hon att det var dumt att göra ett försök, men hon reagerar väldigt starkt på mig, starkare än hon någonsin gjort tidigare.

Jag är en liten pratglad, livlig och glad sak som älskar att gosa och mysa. Jag vill helst vara med överallt, hela tiden. Jag vill vara med på soffan, vid datorn, vid matlagning, spinner och njuter av all slags närhet. Jag har dock fått lära mig att skrivbord, diskbänk och säng är off limits! Har alltid skött lådan utan olyckor (om man inte räknar med den där gången husse och matte bytte ut min Kattsand till pellets! Jag försökte verkligen att gilla det, men det gick bara inte och jag kom inte på något bättre sätt att tala om att det inte var ok så jag kissade på mattan:( ) Men så snabbt de bytte tillbaks till sand så är allt frid och fröjd :D

Jag är en innekatt som uppskattar att få gå ut med sele om det finns möjlighet för det, men är van att vara inomhus utan problem. Jag är ung och busig, lite våghalsig, liite oförsiktig ibland och inte alls rädd av mig. Förändringar är jag inte alls känslig förr och tycker det är jätte skoj nu när husse håller på och renoverar hemma. Det finns nya gömmor, och bänkar och skivor och saker att hoppa, klättra och leka med. Matte säger att jag är en jätte trygg individ som inte verkar påverkas av förändringar i min omgivning. 

Gäster får gärna plocka upp mig och jag kelar gärna med allt och alla. Har bra erfarenhet med barn, och lite erfarenhet med stora hundar med kattvana(där matte säger att jag skötte mig exemplariskt). Matte klipper mina klor utan problem och jag har aldrig bitits eller rivs med flit. Husse leker med mig med sina händer och ibland blir jag så ivrig att jag kanske biter lite för hårt, men aldrig så det blir sår eller märken, och blir jag tillsagd så lugnar jag ner mig. Jag sover hela nätterna och kan vara ensam hemma utan att ställa till med besvär.

Matte säger att jag behöver ett hem där det finns tid för mig, så jag kan få utlopp för både mitt behov av kel och gos, men också för den energin min unga kropp och själ har. Matte tror att en kattkompis skulle vara perfekt för mig, så om det finns det i mitt nya hem så är det nog jätte bra.

Jag hoppas det finns någon därute som jag kan få mysa med om kvällarna. Om du känner att jag skulle vara rätt katt för dig, hör av dig till matte! :D Till mitt nya hem följer all min mat (MUSH) och alla mina tillbehör som skålar, sand, låda, sele osv.

"It's better to lose one minute in life, than to lose life in one minute"

Pauliine
8

Hej Altaiir!

Mitt namn är Tess… Jag är en speciell katt tjej som föddes sommaren 2013. När jag såg ditt meddelande kände jag direkt att vi två verkar väldigt lika! Jag har också kissat på mattan en gång…. Fast, husse och matte låter mig få vara i sängen. Jag är en innekatt, fast vi bor så pass lantligt att jag ofta får följa med ut på promenader med hela familjen och leka med två monster vi har hemma. Jag vet inte vad dem är förnått… Men kan inte låta bli att älska dem. Inte nog med det så har vi flera små saker med långa öron, vet inte.. Vi är jätte många varelser i mitt hem! Jag älskar dock husse och matte mest… Dem älskar mig också men letar ändå efter en till jag (!?) gärna lik mig till sättet säger dem.

Jag väger strax efter 3 kg. Monstrerna hemma väger 2 kg och 1.1 kg. Jag är alltså störst av alla fast än jag är en liten katt!

Jag är kastrerad… Vet inte varför för jag skulle få världens vackraste och bästa kattungar, men husse och matte tyckte väl att det var nödvändigt.. dööh…

Ja du Altaiir, min fråga till dig är om vi skulle ge varandra en chans? Jag tror att du skulle trivas hoss oss.. Husse eller matte är nästan alltid hemma eftersom att vi är så många. Oftast är dem hemma ihop och vi hittar på aktiviteter ihop varje dag. Vi är dock en liten crazy animal family- Vi sover ihop i sängen, allihop. Helst sover vi alla på matte, hon är faktiskt bossen efter mig.

Så med denna bild vill jag säga.. Välkommen in i min famn!

Vad säger ni? :)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono