"kofot" för fästingar?
Någon som provat "kofoten" man plockar bort fästingar med?
Vad tycker ni om den? Skulle ni rekomendera den?
Finns det något alternativ ni tycker är bättre?
Jag tycker inte om dem.
Jag har tic2 (stavning?) från apoteket, gillar den bättre :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag använder bara dom och är enligt mig de bästa av de varianter jag har testat genom åren.

Jag gillar den inte utan kör med Tic
Stolt ägare till tre La permer
Har använt kofötterna och tycker att de fungerat jättebra. Snara har jag provat men tyckte inte att de var bra alls. Men i år har två av mina katter Seresto vet för katter och vi är så nöjda då fästingarna knappt ens hoppar på katterna längre.
//Anna
"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire
#4 Håll koll så de inte fastnar bara med det halsbandet, det går inte upp lätt om de fastnar (det påstås att det ska göra det, jag har inte samma erfarenheter)
Inget halsband på min kisse då hon har lätt för tovor och halsbanden typ tovar fast
#5 Förstår vad du menar. Justerar halsbanden dagligen, dvs drar öppningen lite åt båda hållen när jag kollar hur de sitter. Och någon gång har det känts som att de kärvade lite men inte så att jag inte tror att katterna har möjlighet att själva kunna ta sig ur om det skulle behövas. #6 Min ena katt får ganska lätt tovor, men de här halsbanden är ju "torra" och han får inga tovor av det. Men så kommer han också oftast in varje kväll för en mysig stund i soffan då han vill borstas. Kanske är annorlunda med katter som lätt tovar och inte ofta låter sig borstas. 😕 Då antalet fästingar på katterna och in i huset minskat något så otroligt och vi inte upplevt att katterna skulle ha någon biverkan av halsbanden är vårt omdöme att de fungerar jättebra. 😃
//Anna
"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire
#7 Hade en katt som kom hoppandes på 3 ben med den fjärde innanförhalsbandet :(
min kisse blir galen när hon ska borstas, dock bor vi i norrland och har inte särskilt mycket fästingar, hon vrubrubrukar ha typ 1 per år iallafall vad jag har känt