Ta tillbaka såld katt
Undrar , om man säljer en huskatt (alltså utan kontrakt) och köparen dagen efter vill lämna tillbaka den, är jag skyldig till att betala tillbaka summan för katten då?
Det beror väl på vad ni kommer fram till tillsammans. Varför vill köparen lämna tillbaka den?
Nej, du är som privatperson inte skyldig till någon ångerrätt, vad du kan göra är att erbjuda en lägre summa och köpa katten av dom. http://lawline.se/answers/12240 Jag skulle ta tillbaka den då de förmodligen inte är seriösa och således inte kommer ge katten ett bra hem.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
De säger att den ej gick i hop med deras andra katt Vi pratar om en 12 v kattunge och de har ej haft den ett dygn
#3 Herre min gud, ett helt dygn? Att de överlevt. 🤪
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ta tillbaka kattungen, ge dem inga pengar åter. Sorry men är de så ursäkta dumma att de tror att allt kommer vara frid å fröjd direkt, så kan de behöva de här läropengarna.
Ett dygn…. vad är det? I princip alla katter opponerar sig mot en nykomling i "deras" hem, inget konstigt i det.
De är spån om de tror att ett dygn är tillräckligt med tid för att få katterna att acceptera varandra. Ta tillbaka katten, betala tillbaka köpesumman och hitta vettigare folk att sälja till.
Jag tycker också du ska ta tillbaka kattungen.
De verkar knappast ha några kunskaper om katter alls då det tror att det bara är att skaffa en kompis och allt är frid och fröjd.
Tålamod är det som gäller när man ska introducera katter.
/Maria