sova med balkongdörren öppen?
Jag har nätat in min balkong med sånt nät man kan köpa i en djuraffär. Det är skruvar i väggarna och i taket som kattnätet hänger på, sen har jag tagit ståltråd runt också för att vara på den säkra sidan. Längst ner av nätet sitter fast med ståltråd i balkongräcket. Vågar man sova med balkongdörren öppen? Jag är så himla nojig att någonting händer min katt. Tänk om något händer och jag sover så hårt så jag inte hör? Dock har det aldrig hänt något så vet inte varför jag tänker så. hon har aldrig klättrat i nätet. Ligger mest på bordet och kollar ut, leker med leksaker eller ligger på golvet. Har haft det i 3-4år. Satt upp det på nytt iår så det är ny ståltrod. Hur skulle ni göra? Eller hur gör ni? Min lägenhet är så himla varm så min katt gillar att vara där ute på kvällarna när det svalnat av. Jag måste sova med fläkt på för att kunna sova. Skulle vara skönt att ha balkongen öppen hela natten så det hinner kyla ner lite, men jag orkar inte sitta uppe och vakta katten.
Mina katter är alltid på balkongen på nätterna så här års, men jag använder svetsnät på träramar. De fullkomligen älskar att få tillbringa nätterna på balkongen.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Vi har också balkongdörren öppen när det är väldigt varmt ute. Tror inte katterna brukar ligga där ute på nätterna, men jag ser det som en fördel att få in lite sval och frisk luft.
SE*Astinis Ragdoll