Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1528 ggr
Ravynsfair
0

Bästa transportburen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa! 

Söker tips på transportburar till 5-5,5 kilos  katt. 
Ska ev åka tåg (annars blir det bil) i 10-14h med min katt och vill ha en smidig och mysig bur till henne. 
Vill inte ha en sån fyrkantig i plast, t.ex Atlas. 
Tycker att de är jobbiga att bära på, handtagen obekväma (Har bla. Fibromyalgi och har vissa dagar enorma problem med smärtor i händer) och vid tågresor så blir det en del bärande vid bytena när man ska springa från tåg till tåg. 
Katten blir ju inte min enda packning. 

Vill ha något som är mörkt, mysigt och ja, inbjudande för henne där hon kan koppla av men samtidigt lätt för mig att bära. Gärna med plats för extra filt lr liknande.
Schyssta priser är välkommet, rosa lr annat tjejigt är önskefärg, är inte rädd för att leta begagnat heller om någon här säljer :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

solsken82
0

Jag har en tyg väska som fungerar. Katter behöver inte jätte stort utrymme. Den går att sätta fast i bältet i handtaget o du kan bära den över axeln eftersom den även har ett axel bälte. Den är köpt på.rusta. jag har en handduk runt bädden och använder freeway spray när vi ska ut och åka. Lätt att tvätta o byta. Lycka Till ☺

homeward bound
0

En i rotting kanske?

mystar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har denna från ö&b  för 149 kr den har också axelrem och väldigt bekväm, Dock så hade jag den först till min 5 kilos katt och kan inte rekommendera tyg väska till det, botten vek sej typ så de gick upp på sidorna på han alltså blev de väldigt trångt. Dock funkar den perfekt för min lilla kattunge. Men om du nu får lätt ont i händerna kanske det blir att du får kör på det endå som sagt det gick ju men blev lite trångt för han men den är den smidig och enkel att bära :)

Ravynsfair
0

#2 Dem jag sett i rotting har jätteobekväma handtag + att de är så klumpiga att bära 😐

#3 Det är ju ett alternativ men synd om kissen som blir mosad, haha. 
Men det gäller ju bara de sträckor som man bär henne, på tåget sitter hon på golvet och då är ju botten plan igen.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol