lämna kattunge till kattvakt.
Hej! Vi ska hämta vår kattunge den 22 juli men har blivit bjudna på en resa den 25 juli (bara över dagen), kattvakt är ordnad men vi har oxå chansen att hon bor kvar hos sin mamma tills den 26 juli.. vilket är de bästa alternativet? Vi vill ju ha hem henne så fort vi bara kan men sen är jag lite orolig att hon ska bonda med kattvakten innan hon bondat sig med mig..
Nu tänker du mest på dig själv - tänk på katten istället. Jag har träffat katter som flyttat runt mycket. Det är verkligen inte bra. Låt henne stanna hos sin mamma två dagar till. Vad är det för vits att ta hem henne om du ändå inte är hemma?
Klart ni väntar med att ta hem katten tills ni kan vara hemma med henne! Det är ju en liten bäbis. Hos mamman är hon trygg och sen ska hon bli trygg med er också så stöka inte till det mer än nödvändigt för den lilla. Några få dagar till gör ingen skillnad för dig/er men för katten gör det bara gott!
Lycka till med er nya familjemedlem sedan!
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Vänta. :)
Jag tycker kattungen ska få vara kvar i lugn och ro hos uppfödaren till efter resan. En katt lever i 15-20 år så det är ingen brådska…
Sajtvärd Katter iFokus
Det finns bara ett mycket självklart svar på den frågan och det har alla redan skrivit.
Det handlar ju bara om att skjuta upp det med 4-5 dagar.
/Maria