Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 729 ggr
micki78
2

Jamande katt

Jag undrar en sak, jag bor på nedrebotten och brukar ha fönstret lite öppet så att mina katter kan se ut och vädra lite frisk luft. Det finns en katt som har fått nys om att jag har katter så det går under mitt fönster och jamar, med mörkröst.  Jag misstänker att denna katt är okastrerad och "löper". Vad tror ni? Den har inget halsband men verkar tam. Den är ganska tjock, så jag hoppas den har ett hem, men jag blir så arg över tanken på att den kan vara okastrerad. Katter som går ute och jamar med mörk röst, är det inte så att dom lockar på en partner?

Choklad
0

Jo visst lockar de på en partner, men är dina kastrerade? Då borde de kanske  "utsöndra"  en annan lukt ? eller så vill katten tala om att det är hans/hennes revir. Å andra sidan, om det är en honkatt så parar den sig villigt med allt som det bara går.

U R us

micki78
0

Jo mina är kastrerade så jag tyckte det var konstigt att den håller till hos oss. Men det kanske är så att det är dennes revir. Fast jag har aldrig sett den förut, den dök upp nyligen. Jag ska försöka höra med grannarna om det är någon av deras katt.