Älskar att vara inne
Mina två katter Moritz och Lorentz har nu öppet ut till trädgården. Det är lagom varmt och inget regn.
Vad gör de helst?
Jo de ligger inne i gästrummet och sover båda två.😛
/Maria

Typiskt katter, de är nattaktiva!
Innan jag skaffade kattlucka var deras främsta hobby att väcka mig någon gång mellan 2-4 på natten när de ville gå ut!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Mina sover det mesta av natten också. De är ju så att säga innekatter med tillgång till trädgård på 100 kvadrat.
/Maria
Känner så igen det! Här står balkongdörren på vid gavel och var är katterna? På sin höjd tar dom ett varv ute och går in igen :P
/Christine
#3 Javisst är det knepigt. Man tror man fixat så fint för dom men icke….😉
/Maria
#4 - Vi har förvisso inte hunnit kattfixa så mycket mer än att näta in, men dom har ju möjlighet att lägga sig på en stol exempelvis :P
/Christine
Så har min gammelkatt också börjat göra mer och mer. Från att ha varit ute dygnet runt i perioder går han knappt ut alls längre, om det inte är varmt och soligt. Då är han bara ute en kort sväng och sen kommer han hem igen. Tror det har med ålder att göra. Som lite gammal så räcker det fint att hålla sig hemmavid liksom.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
#6 Ja, jag kan förstå att vår gammelkatt gillar att slappa inomhus men hittekatten Lakrits som blir 2 år denna sommar borde kanske gilla att vara ute mer men han har kanske fått nog?
Nu är de ju inga utekatter på det sättet i och med att vi har inhägnat ungefär 100 kvadrat.
/Maria

En trädgård på 100 kvadrat är antagligen inget spännande för en katt?
En hankatt behöver ungefär en kvadratkilometer.. som han sen kan se om och sen bevaka som sitt revir.
En honkatt nöjer sig lätt med några tusen kvadratmeter.. såvida det ingår olika biotoper.. gärna mycket buskar, träd och annan skog!
Förmodligen har du rätt men de har lyckats med att fånga både småkryp och fåglar och möss. För att inte tala om alla grodor😉
/Maria

De har det bra och går inte ut av samma skäl som oss!
Det viktiga är att de har möjlighet till utevisstelse om/när de vill.
Och det är hur som helst en kvalitativ förbättring i deras liv.
Det är lite samma med oss.. jag har trädgård och två altaner.. tror du jag sitter där så mycket.. mest vid besök!
#10 Haha, nej det är sant.
/Maria
100 kvm är nog fantastiskt för de flesta katter, men som du säger så kanske hittade inte riktigt vågar lita på att han inte blir av med lyxlivet inne om han ger sig ut igen!
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
#12 Ja, jag tycker att jag har det perfekta kattboendet men hoppas att han förstår det så småningom😉
/Maria
Mina ungdomar på 9 månader älskar balkongen. Det räcker med att släppa in frisk luft så piggnar de till och börjar jaga varann :)
Mina två busfrön och mysproppar Simon och Saga går ut på balkongen så fort jag öppnar dörren på morgonen, då kontrollerar de först allt på golvnivå, sedan sätter de sig i klösträdet och spanar på utsikten (vi bor på andra våningen så de har utsikt över parkliknande område) i typ 10-15 min. Kanske hotar någon kvittrande fågel eller skrikjamar lite så alla grannar vet att de är där =) Sedan går de in igen. Om dörren får stå öppen går de ut några gånger för att kolla läget, och när det är kattrace (2-3 gånger per dag) rusar de oftast upp i klösträdet också, det är liksom en del i racerspåret =) Men de sitter inte på balkongen hela tiden, utan vill i första hand vara med där det händer saker, och i andra hand patrullera alla rum så de inte missat något när de tog sin siesta! Över huvud taget vilar de ganska lite, och helst bara när det är lugnt och stilla hemma =P
Min katt försvinner ut som blixten så fort dörr eller fönster öppnas. Dock händer det att han bara går tvärs över altanen, sitter på räcket en stund och sen kommer in igen, som att han egentligen inte ville gå ut men ville vara säker på att tillfället inte gick till spillo 😂
Jag tror det snart blir olaglit att ha katt ute har… varan ar bara inne. Sa manga olika djur i Australien och katterna forstor ganska mycket.