När kattägandet suger..
Smille,15 år, ska till veterinären på fredag 10.30. Anledning: han har blivit väldigt smal och slö. Ligger mest på samma matta och är inte speciellt matglad. Det blir en undersökning med blodprov, så får vi väl se hur det blir för honom…
Lycka till
M.V.H Snuttefia
Vad tråkigt! Hoppas att det bara är en bagatell som går lätt att åtgärda. Håller tummarna!
Man kan ju hoppas.. Men jag tror tyvärr inte att prognosen ser så bra ut. Läget var oförändrat i morse när jag tittade till honom. Jag grät på väg till jobbet, en halvtimme i bilen. Går med en klump i halsen hela tiden.. älskade katt som levt med mig sedan jag var 5 år gammal..
#3 Håller så klart tummarna för att du kommer få behålla din älskade kisse ännu en tid, men det är klokt att förbereda sig mentalt på att dagen snart kommer när han bara är ett vackert minne. Det är tungt, men man vet att det är så . Den finaste gåva man kan ge sin lilla familjemedlem är att se till att den inte behöver lida i onödan även om det skär i hjärtat.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Ja, fy vad tungt det är när ens katt blir dålig och man måste förbereda sej för att katten kanske måste gå över regnbågsbron. Jag håller tummarna för att han piggnar till men skulle det vara dags för honom så är det precis som Katthemsmatten säger, en finaste gåva att hjälpa honom över. En gåva som gör ont i en just då, men senare blir en tröst. 🤗
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Smille har idag lämnat oss I stor sorg och saknad :(
Åh, jag beklagar förlusten av er fina Smille! En tung dag som kräver sin tid av sorg innan dom fina minnena tar över. Smille fick en finaste sista gåva och är nu fri att njuta i Katthimlen!
🤗🐱🌈
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Beklagar förlusten!
Medarbetare Hittekatter iFokus
Tack! Det känns fortfarande overkligt.
Beklagar sorgen 😕
Vad tråkigt att det blev så… Förstår att det känns jobbigt. Beklagar verkligen… :(
Veterinären sa att han inte hade lång tid kvar så det var tur att vi åkte dit och att han inte dog hemma :/ sista natten var jag mest sömnlös och på morgonen låg Smille inne i duschen där han aldrig legat förut. Han hade nog varit på lådan som står några cm ifrån duschen och sen inte orkat gå längre. Då visste jag att vi gjorde rätt I att låta honom somna in. Tack alla! Har en bild på honom som ska ramas in. :)
Absolut! Du gjorde helt rätt. Man ska inte dra på beslutet mer än absolut nödvändigt, hur ont det än gör i en själv.
Åh jag vet precis hur det är. Min lilla misse fick somna in förra veckan för att hon mådde så dåligt. :( Jag fick dåligt samvete för att jag inte visste om det var rätt beslut eller inte. Men nu i efterhand har jag förstått att det var rätt val att låta henne somna in men det känns självklart jobbigt eftersom ett djur är en familjemedlem :)
Beklagar din förlust!🌺
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!