Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2609 ggr
imke
1

Vad kostar det att söva?

Har precis lämnat min älskade kat Azlan hos veterinären. Han har haft ett otäckt sår på sidan vid vänster framben i 3 veckor nu. Efter flera råd och tips från veterinäre har det ännu inte läkt.
Nu säger dom att dom vill söva honom, öppna såret och göra rent. Möjligen antibiotika på det sen.

Jag känner mig irriterad för att jag inte fick komma in tidigare och kanske möjligen kunnat undvika det här.
Älskar verkligen min katt och vill att han skall bli bra. Men har 3 barn och familj och har verkligen inte mycket pengar.
Har såklart försäkring på katten. Blev så paff så jag frågad einte vad det skulle kosta.

Vad kan detta tänkas kosta tror ni?

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[[pimey]]
4

Ring och fråga veterinären och börja spara pengar framöver nu för det kan kosta att äga djur trots försäkring

Katthemsmatten
0

Veterinärer har olika priser, så gör som #1 skriver: ring och fråga.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Snuttefia
1

Som tidigare nämnt har alla olika priser. Med tanke på din senare del sv inlägget antar jag att du tänker avliva kattrn om det blir för dyrt… Men att söva katten och göra rent ett sår är den värd. Hur skulle det se ut om du avlivade ett av dina barn för att ett ingrepp kostade för mycket.

M.V.H Snuttefia

[HundochKatt]
3

#3 Det där tycker jag ändå var lågt… Hur kan du ha den uppfattningen att TS tänker avliva sin katt, det begriper jag inte?  Bara för att man har ont om pengar så innebär det inte per automatik att man avlivar katten. 

Till TS, tyvärr vet jag inte heller vad det kan kosta. Det varierar i en hel del hos olika veterinärer och vad de behöver göra. Så bästa är ju att fråga veterinären. Det som går över självrisken står ju försäkringsbolaget för. 

Har du gått till samma veterinär för såret så kan de säkert också räkna samman kostnaderna, på det du redan betalt.

Snuttefia
2

Tycker att det "låter" som det när man säger att man älskar katten men man har en "familj" och dåligt med pengar… För min del är min katt en familjemedlem, men så är det ju inte för alla.

M.V.H Snuttefia

annzoo
0

det är olika från klinik till klinik, du kan ju alltid be om en offert. Då vet du hur mkt de kommer att kosta