Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 995 ggr
OsterlindM
1

Hängig och jamar konstigt..

Min katt är inte sig själv. Hon verkar vara lite hängig. Hon ligger i ett hörn och jamar konstigt (typ som om hon är hes) när jag pratar med henne. Hon slickar sig även runt munnen och håller på med munnen när hon jamat. Hon blundar även som om hon håller på att somna när jag pratar med henne.. Vad kan det vara för fel? Någon som varit med om liknande?

LaSadie
4

Innekatt eller utekatt?

Hur som helst, till veterinären med henne.

Uppkatten
2

Katter som mår illa brukar hålla på o slicka sig runt munnen, ev. "smacka" lite o s v.  Ta kontakt med veterinär omgående!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

cattisa
0

Kan hon ha ätit något hon blivit dålig av?

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

OsterlindM
0

Hon är utekatt så det är inte helt omöjligt att hon fått i sig nånting.

OberonsMatte
0

Försök att öppna munnen och titta efter om det sitter något (t.ex. ett grässtrå) i svalget.

Sajtvärd Katter iFokus

[HundochKatt]
0

Kan också vara en hårboll, som den inte får upp. Men titta i mun och svalg om något fastnat.

OsterlindM
0

Vi åkte in till veterinären och dom såg ingenting i halsen och hon mådde så pass dåligt så det bästa var att låta henne somna in :( Det hade nog inte lönat sig i slutändan att låta henne stanna kvar enligt vet då det antagligen inte hade blivit bättre om man försökt behandla.. Jag känner mig verkligen som en dålig människa och tänker om man gjorde rätt eller inte. :( men nu slipper hon lida min lilla älsklig

OsterlindM
0

Så tomt det är utan henne nu.. :(

[HundochKatt]
1

Så tråkigt, men du gjorde sannolikt helt rätt så det ska du inte ha dåligt samvete för. 🌺

OsterlindM
1

Ja det var inte kul att se henne må så dåligt som hon gjorde.. :( Hon har det bra nu och slipper lida iallafall. Så synd, hon hade kunnat ha ett långt liv framför sig, hon var bara 6 år .

[HundochKatt]
1

Ja, då känns det ju ännu värre, när det var en så ung katt. Men tyvärr är det ju så att ibland måste man släppa dem alldeles för tidigt. Hoppas att du har fler katter så att du finner tröst i dem, eller andra djur.

OsterlindM
1

Ja, jag har en till katt. Dom var bästa vänner. Hon fick ta farväl av henne när hon låg död i transportburen så hon fattar vad som hänt. Hon verkar sakna henne också så vi får trösta varandra hon och jag :)