Mina katter behöver nytt hem
Hej! Jag har nyligen flyttat ihop med min kille, som tyvärr är allergisk. Jag har två innekatter och har testat att försöka få min ena katt att bli utekatt (han som har mest intresse för det) och det har gått ganska bra. Dock var min förhoppning att det skulle underlätta min sambos allergi så pass att jag kunde ha mina missar kvar, men tyvärr så lider min kille alltför mkt för att det ska kännas bra för mig att ha katterna kvar. Och för katterna att få allt utrymme och all kärlek de behöver.
Så fort det är päls på t.ex. soffa eller om killen rör mig som hållt i katterna så kliar det väldigt mycket på sambon.
Jag har en Ragdoll hane, blåmaskad, som jag haft sedan han var kattunge. Han är född 26/7 och blir i år 5 år gammal. Han Tycker inte om att vara ute på gräsmattan, men hänger gärna med ut på altanen en kortare sväng.
Han är inte den gosigaste katten, det går i perioder, men vill gärna alltid vara med. Ligga bredvid i soffan o.s.v. Han är väldigt snäll och tålmodig, går helt på låda. Aldrig bitig eller elak. Han gillar att leka och jaga/bli jagad av sin kompis.
Han är lättskött och ingen päls som tovar sig.
Han är en blandras mellan Turkisk angora och norsk skogskatt enl. säljare. Fick också honom som kattunge. Han är född 10/12 och blir 3 år i år. Enligt mig ser han ut som en typisk angora, som liten hade han ett mörkgrått hjärta på huvet, men nu är han helvit. En katt med mycket personlighet, extremt smart och pratglad. Han svarar gärna när man pratar med honom, även om jag inte förstår ett ord. Han är väldigt kelig och älskar att ligga i knät och gosa, han vet vad han vill och buffar gärna när han vill ha mer kel. Han är väldigt lättlärd, leksugen och väldigt rolig. Han har nu testat på att få fri tillgång att gå ut, och det har än så länge gått väldigt bra. Han är duktig med andra djur och han har en speciell plats i mitt hjärta.
Han är semilånghårig och behöver att man kammar honom med jämna mellanrum, annars kan han få tovor i "armhålorna". Men de är lätta att klippa bort och inget som förstör hans fina utseende.
Båda är försäkrade sen de var kattungar, de är vaccinerade och kastrerade. Duktiga med såväl människor som djur.
De jag vill är att hitta någon som kommer ge dem allt de förtjänar, och inte bara är ute efter raskatter/fina katter. Så därför ville jag hitta ett sätta som inte innefattar en typisk sälj annons.
Bilder finns givetvis att få och jag vill gärna prata lite med de som kan tänka sig ge mina pälsar ett bra hem.
(Ber om ursäkt om jag på något sätt lagt in detta inlägg på olämplig plats)
MVH
Putt