Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1038 ggr
Chronize
8

Välkommen hem, Lumi!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Tidigare skrev jag ett inlägg om en katt som vi "kanske skulle skaffa". Tänkte bara uppdatera litegrann, nu bor hos hemma hos oss :) Hon heter Lumi ("snö" på finska). Hon har 14 veckor gammal (om jag räknat rätt) och har galet mycket energi! Visst, hon var den vildaste i sin kull, men jag visste inte exakt HUR vilda kattungar kan vara ;) Här är en lite bilder på sötnosen som ibland driver mig helt från vettet :)

MaxFlickan
1

Åh, vilken sötnos!

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

dumbell
1

Vilken sötnos då, nog saknar man då dom var små 😊 Även om det var mycket bus.. haha

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

[HundochKatt]
1

Jättesöt kisse! Kattungar kan vara vilda men de lugnar ofta ner sig med åldern. ;)

Jess89
1

Åh det var en vacker kisse. Lycka till med nytillskottet! 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MaxFlickan
0

Hur kom ni på namnet om man får fråga?

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Chronize
0

Tack så jättemycket! :) Jo, hon är rätt vild av sig. Mycket vildare än sina syskon, faktiskt. Hennes energi verkar aldrig ta slut, hehe.

#5 Jag rabblade upp random finska ord, "bara för att" typ. Min sambo fastnade på Lumi, för.. vad var det han sa? "Det glider så lätt på tungan", eller något sådant :P Sen har hon lite snöfärg också, för snö är inte alltid helt vitt ;) Lumi har en vit grundfärg med ljust gråa, svarta och ljusbruna fläckar. Plus att uppe i Norrland är det snö på backen 6-7 månader om året.. Så det kändes passande på något sätt. Uttalas "Lomi", säg det snabbt så blir det nog rätt uttal :)

dumbell
1

Det var faktiskt ett riktigt fint namn, förstår hur han menar, simpelt uttal typ :)

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Chronize
0

Tack så mycket :)

MaxFlickan
1

Ah, okj :) Fint namn.

MaxFlickan
0

MaxFlickan
0

MaxFlickan
1

Urk, min dator fick fnatt. Sorry för upprepningarna!