Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2779 ggr
[HammyPaws]
0

Vad heter klösträdet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Var inne på djuraffären idag och fick se ett fint klösträd. Vill gärna köpa online för det blir nästan hälften så dyrt, men jag glömde kika vad det var för märke. Självklart kan jag kolla när jag ska dit nästa gång men det är ett tag tills dess och det skadar ju inte att fråga här ifall någon skulle veta. 🙂 Någon som vet vad klösträdet heter, eller vart man kan köpa det? Har försökt googla fram men hittade inget…

kattöga
0

Den verkar heta Nobby eller Yuma klösträd  (Nobby är väl företaget). Googla lite för att hitta bästa priset. Kanske kan man kolla på Pricerunner och såna sajter också (för bästa pris).

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[HammyPaws]
0

Åh tack så mycket!! Ja, pricerunner brukar ju vara bra :D

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Tyska e-bay har jag för mig brukar ha bra priser

Jassan
0

https://jazzans.wordpress.com/

[HammyPaws]
0

#3 Jag kikade där men den verkade inte finnas 😕

#4 Tackar! 😃

kattöga
0

Ser att dom är olika höga (190 cm i #1 och 160 cm i #4), kan va bra att tänka på när man köper en.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[HammyPaws]
0

#6 Oj, tack!! Missade det helt 😮

kattöga
0

Nu ser träden på bilderna likadana ut så jag tror att det kan ha blivit fel i informationen i länken i #4. Tittar man på Nobbys katalog och bläddrar fram till Yuma klöspelare (sid 476 o 477), så verkar det som att den bara finns i en storlek, 190 cm. Åtminstone i katalogen…… Så kanske har dom skrivit fel på nordens djurshop….? Eller så är det en mindre modell som inte finns med i katalogen, kan vara så eftersom dom anger en mer exakt siffra (163 cm) Kanske en äldre variant?

Jag skulle kontakta Nordens djurshop för att höra att deras mått verkligen stämmer. Den är ju billigare än på dom andra svenska siter iaf.

Meeow! 

kattöga
0

Finns på engelska Amazon också. Kanske billigare trots att fraktkostnad tillkommer?

(Här kan du kolla bl a hur mycket engelska pundet är i svenska kronor.)

Googlesök Nobby + Yuma

Meeow! 

[HammyPaws]
0

Tack så mycket kattöga! 🙂

aloizias
0

Klösträdet heter Yuma Beige och finns hos . De har massor av klösmöbler och klösbrädor http://www.kattkompaniet.nu/klostrad/klostrad-yuma-beige