Bra belöning/kattgodis?
Jag har fått upp intresset för klickerträning och insåg precis att i brist på en hund så kan jag ju klickerträna min katt! Och lyckas jag motivera honom så borde jag kunna träna vilken hund som helst sen 😉
Men jag skulle behöva tips på bra belöningar. Gärna någonting som är relativt behändigt, men ändå en så pass smarrig belöning att missen tycker det är värt det. Helst inte skinka och liknande eftersom det är så "platt" så om jag släpper det på golvet framför honom så tar det ett tag för honom att gå grepp om det och sen äta det. Helst inte någonting som är alltför kladdigt heller då vi har trägolv och det lätt blir fula märken.
Några som har någon idé? Vad gillar din katt?
Min katt älskar det kattgodis som whiskas har. Typ Whiskas Temptations :)
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Jag rekommenderar Orijen frystorkade kattgodis. Inga läskiga tillsatser bara frystorkat kött. Och katterna älskar det!👍 Särskilt Saga blir fortfarande hysterisk när jag tar fram påsen för att träna lite grundlydnad, typ "sitt", "hopp", "kom!" m.m.
Favoriter här hemma: Cosmas frystorkade godis (kyckling), mört, 100% naturligt kött, och uppenbarligen väldigt gott. Och torrt. 😉
Hanen gillar dom, men honan äääälskar dom!
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
Tack för alla bra förslag! Jag ska kolla på de frystorkade godiserna eftersom de förhoppningsvis blir minst kladd då. Får ta och köpa hem lite för att se vilket märke och smak som missen föredrar 🙂
Gör det :) Och meddela sen hur det går med träningen, låter intressant detta.
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Såhär ser den ut. Och ja, berätta gärna hur det går sen! Också lite sugen på att prova… 😃

Först måste jag ju återförenas med min misse 🤔 Men sen om det inte går helt åt helskotta så lovar jag att uppdatera med bilder och kanske en filmsnutt 😃
Dreamies! eller Applaws torrfoder 🙂 Mina gör vad som helst för dreamies så suveränt att träna klickerträning med 🙂
Jo, Dreamies älskar Max också :)