Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1186 ggr
marsisen
1

katter med Artros

Artros

• Hej! Min katt Pepe har artros, han har fått smärtstillande metacam ett tag. men nu har han börjat kräkas av det😕  Metacam är det som hjälper honom mest för honom, men nu när vi inte kan ge det längre har jag hittat lite andra hjälper för honom🐱

Kosttillskott

• Just nu får han bara seraquin, har sett andra kosttillskott för katter med artros, vad funkar bra för er?

Stretching & Massage

• massage ger cirkulationer i lederna och mjukar upp dom.
  • stretching för katten kan t.ex vara simning, (kan inte simma med Pepe) men har också sett att man kan lägga som upphöjda bommar över golvet som katten ska gå över. Det ska vi börja göra med Pepe🌈

Hoppas ni fick lite tips om eran katt också har artros🙂

skriv gärna era tips för artros🙂

animal power <3

hannaj98
0

Bägge mina 14 åriga katter har tyvärr haft artros i snart ett år. Metacam ger vi den ena regelbundet den andra bara vissa perioder vid behov eftersom hon har olika stora njurar och njurarna kan ju tyvärr ta stryk av Metacam så ger henne helst inte det. Men för min andra katt funkar det hyfsat. 
Jag ger mina katter kosttillskottet Cosequin och måste säga att det är det bästa jag testat! Märker stor skillnad och eftersom det bara är ett kosttillskott så är det ju inte skadligt för njurar eller andra organ. Så Cosequin rekommenderar jag absolut! 
Tack för tipsen om stretching och massage! Det ska jag definitivt testa! 🙂

marsisen
1

#1 Tack själv! ska definitivt testa Cosequin🙂

animal power <3