färg på kattunge
Svårt att se men ser ut som att den har fevercoat, som kan beropå infektion hos mamman under dräktigheten. Har du fler bilder?
Jag är inte jättebra på alla färgbeteckningar som finns, men jag skulle säga Smoke. Finns säkert någon duktig medlem som kan ge dig rätt beteckning.
Medarbetare Hittekatter iFokus
En så gullig liten mun och ståtlig redan som 3 veckors bäbis. Vilken vacker mamma i bakgrunden. Grattis🌺 Vilken färg har pappan?
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
Findus är minst i kullen, ensam grabb med 4 systrar :D. Tack ska ni ha.
Kattägare
Hur ser pälsen ut i botten?
Supersöt katt i alla fall. Nu måste du bara vänta 9 veckor till haha 😉Men det kommer gå fort 🙂
Du ska se att tiden kommer gå fort. 🙂 Helt plötsligt kommer katten vara stor.
Om katten är smoke så ska i alla fall pälsen vara ljus i botten.
Tack ska ni ha… återkommer när vi fått hem knytet och färgerna är tydligare :D
Kattägare
Ser inte smoke ut tycker jag då öronkanterna ej är silvriga utan svarta.
Vad har föräldrarna för färg? Ser svarta ut i bakgrunden. Kolla om de är vita i botten då har de silver o ungarna kan bli silver inte annars. vad är det för färg på de andra ungarna?
Feberpäls? Växer bort när han blir äldre i så fall! Då blir han solid svart sen.
Okunnig fråga, men vad är "feberpäls"?
Feberpäls eller frostad päls kan kattungarna få om kattmamman tex. haft en infektion under dräktigheten. Här finns en intressant tråd om saken:
http://norskskogkatt.ifokus.se/discussions/4d717463b9cb462233081d07-frostade-katterungar
#19, tack för informationen.