Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 792 ggr
Tretorn
0

BARF att köpa i butiken

Hej! Jag vill gärna ge vår katt det bästa fodret (BARF), men jag har inte kunskapen och vill inte riskera att vår katt inte får all näring hon behöver. 

Upptäckte att det finns färdig BARF att köpa till sin katt. Är detta bra foder att ge?

Länk: http://www.grizzlyzoo.se/mush-barf-katt/

Tretorn
0

Läste nu att det var ett halvfoder :(

Tretorn
0

Är det någon som vet om man kan köpa BARF helfoder till katter?

VildaVittra
0

Det är inte avancerat att göra en komplett måltid av det där, du behöver bara tillsätta något taurinrikt som kycklinghjärta. 
Ett enkelt sätt att barfa annars är att ge hela djur, som möss.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
0

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tretorn
0

Tack! Undrar om jag kan hitta den maten i någon av våra få djuraffärer här i Karlskrona :)

VildaVittra
0

#5 Det fanns två återförsäljare där, ring dom och hör om dom kan ta in det du vill ha. http://www.vomoghundemat.se/aterforsaljare

Tretorn
0

Tack så mycket! :D

[HundochKatt]
2

VoH påstår att det är ett helfoder, men det är nästintill omöjligt på de ingredienser som de använt och de har inte tillsatt några vitaminer och mineraler. De vägrar också att lämna en analys, så jag skulle definitivt inte lita på att det är ett helfoder. 

De har ju också velat fram och tillbaka, först ett helfoder, sedan inte ett helfoder och så senast ett helfoder.  

I sommar kommer Mush ut med ett helfoder. 3 olika sorter är på gång. 

Det är absolut inte svårt att Barfa och rekommenderar på Facebook Barf och färskfoder för katt.

Tretorn
0

Men samtidigt antar jag att Vom og hundemat (fast kattmat) är bättre än blöt- & torrfoder som vi ger henne idag? :)

[HundochKatt]
2

Apropå Mush, så räcker det INTE med att bara tillsätta hjärta! Matilda Eriksson har skrivit vad man kan tillsätta i en av produkterna för att det ska bli komplett, men tyvärr hittar jag inte det just nu. Ska finnas på MUSH sida. Återkommer om jag hittar det.

[HundochKatt]
2

#9 Torrfoder är längst ner på listan. Men blötmat om det är helfoder är bättre än VOH i nuläget. Så länge de inte lämnar en analys på produkten eller tillsätter som nämnt vitaminer och mineraler så är det inte troligt att det är ett helfoder med de ingredienserna så som sagt var en blötmat är bättre om det är ett helfoder.

[HundochKatt]
1

Nu hittade jag det: https://www.mushbarf.com/sv/blogg/mush/hur-ska-man-dosera-och-komplettera-mush-barf-basic-cat

Som ni ser så räcker det inte att tillsätta bara hjärta!

Tretorn
1

Konstigt dom inte går ut med någon analys.. 

Vilket är det bästa blötmaten anser du #11, du verkar ha koll! :)

Fridaaaa
0

#13 Mjau, bozita blötmat är toppenbra. 
James Wellbeloved är med bra blötmat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[HundochKatt]
2

#13 De är så himla rädda för att någon ska stjäla receptet, men de binder ris åt sin egen rygg när de inte vill lämna ut saker och ting. Och vill man kopiera en produkt, ja, då är det ju bara att köpa och lämna in på analys.  ;)

Bästa blötmaten som är lättillgänglig är Mjau och Bozita.