Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1971 ggr
SuperLimm
0

Ekologisk kattsand!

Hej! 

Jag håller på att kika på olika sorters ekologisk Kattsand och undrar nu vilka sorter ni testat och vad ni tyckte om dom. 

Dammar?
Luktar? (själva sanden alltså)
Neutraliserar lukt från kiss och bajs?
Klumpbildande?

Tack på förhand! :)

Mvh Linn

ChristineL
2

Vi kör ekologisk pellets. Dammar inte, luktar inte, döljer annan lukt skapligt bra tycker jag.

[HundochKatt]
2

Känner inte till några ekologiska kattsander. Men jag slår ett slag för Peewee lådan och träpellets (jag har värmepellets). Miljövänligt, doftar bara trä och dammar inte alls. Superbilligt också om man köper värmepellets. Som INTE är behandlat med något som en del verkar göra gällande. (Kanske Peewee själva som skapat det ryktet? )  Det är naturliga produkter.

ChristineL
1

Detta använder vi https://animail.se/peewee-14liter.html

har också pee-pee ;)

[HundochKatt]
2

#3 Värmepellets på granngården är billigare. Och suger upp fortare kisset, jag har testat 2 sorter värmepellets och peeween. Bara ett tips. ;)

SuperLimm
0

#1 Något speciellt märke?

#2 okej ja det har jag hört talas om :)

Mvh Linn

SuperLimm
0

#3 okej! :)

Mvh Linn

ChristineL
0

#4 - Vad är det för storlekar på dom säckarna? Har fått för mig att dom bara är enorma eller att man måste köpa en viss mängd och vi har tajt med förvaring….

[HundochKatt]
3

#7 Det är  16 kg. De är inte så jättestora. Kan mäta säcken jag har. Återkommer.

Hann visst redigera: Den mäter till ungefär 60 cm hög (har tagit lite pellets och bara mätt där pelletsen är) och ca 26 cm bred. Så den är inte så stor, som man skulle tro.

SuperLimm
0

Ingen som testat ekologisk klumpbildande Kattsand?

Mvh Linn

Omie91
1

Peewee  kan jag verkligen rekommendera. Miljösmart och bra! Var lite skeptisk när jag testade men blev glatt överraskad. Har bytt alla lådor här hemma mot peewee-kit. Vi testade annan pellets i lådorna men personligen tyckte jag inte att det funkade lika bra som peewees egna. Det är drygt också så det är inte så dyrt att  faktiskt köpa peewees egna märke.

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens

Linika
1

Mina katter skulle gå utanför med pellets. Jag har provat 2 klumpbildande,)øko plus cat's best och EcoLife. Øko är grovkornig, det gillar inte mina katter. Den luktar trä (det gillar jag) den ger bra klumpar (inte stenhårda som bentonitsanden men bra). Den dammar en del, men inte lika mycket som bentonitsanden. EcoLife är finkornig, katterna gillar det. Luktar inte illa men inte trevligt. Dammar i samma nivå som bentonitsand. Sköra klumpar.

SuperLimm
0

#11 okej tack för ditt svar! :)

Mvh Linn

SuperLimm
0

puttar upp tråden! :)

Mvh Linn

annzoo
0

är det någon som använder stallpellets?