Äter upp kattungar?
Min kompis hade en katt som åt upp sina kattungar, de slog ihjäl sin förra och denna la de i en påse och kastade i sjön " haha" sa dom. Jag har försökt stoppa dom och sa att jag kunde ta den men det var tydligen försent då.. Idioter, hur som helst. Varför äter kattmammor upp sina kattungar?
Jag vet inte om det är sant men hört att de kan göra det när de är stressade eller att det är något fel på ungen. Däremot vet jag av egen erfarenhet att de kan ligga ihjäl ungar om det är fel på dem.
Hemskt men så är väl naturen utformad för att ungarna inte skall lida extra länge, antar jag.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Bita ihjäl sina ungar i värsta fall kan jag tänka mig att katter kan göra men att ÄTA UPP sina kattungar!! jag vet inte om jag tror på detta.
Bita ihjäl menade jag, de sa äta upp men jag tror de menade bita ihjäl
Nej, det verkar mer troligt att hon i så fall bitit ihjäl dem såvida det inte var moderkakorna hon ätit upp? De är ju ganska så stora, nästan lika stora som nyfödda ungar, vilket jag själv inte hade en aning om innan jag var med om en kattförlossning.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
När det gäller djur så kan många arter äta upp sina ungar.
Vanligare hos gnagare & kaniner, den vanligaste faktorn är stress eller sjuk unge.
Men många fler arter som utsätts för hård stress, smärta, sjukdom eller tvingas föda alldeles för tidigt kan faktiskt äta upp sina ungar, men på katt ska med med mycket till innan de gör det.
Att bara bita ihjäl sina ungar - vad gäller en väldigt rädd & väldigt stressad katt - innebär livsfara, kattungar som ruttnar luktar & lukten av kadaver kommer locka till sig det "läskiga".
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#5 Jag skrev bita ihjäl, läs tråden innan
I de fall du tar upp verkar din kompis inte vara speciellt kattkär. dvs slår man ihjäl katter och kastar dem i sjön och sedan skrattar ska man inte ha katt öht! Be dem kastrera sin katt så fler katter inte föds till denna familj.
Ang att de säger att katten bitit ihjäl så finns det många anledningar tex stressad katt. Stressad kan de bli av omgivningen tex mkt liv och rörelse men kan också bli stressad att kattungarna piper då mamman inte ha tillräckligt med mjölk och kattungarna skriker efter mat.
Äta upp kattungar kan de också göra.