Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 912 ggr
Fridaaaa
0

Stora kattlådor

Vart kan man köpa kattlådor med huv (borttagningsbar lucka är ett måste) som är minst 45 cm bred och minst 50 cm lång? (ej zooplus), till bra pris? (under 300kr)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bizi
0

Tror inte du hittar en så pass stor låda på svensk mark så billigt…. de jag sett som haft större mått än de du anger ligger på 400:- och uppåt i sverige….

om det inte funkar med en ikea-låda :)

VildaVittra
0

En vanlig transportbur uppfyller dom kraven och finns ju i alla möjliga storlekar samt prisklasser.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
0

#1 Måste ha med huv. Freya skvätter ut det annars samt ska ha den i vardagsrummet så känns inte trevligt med öppen låda. Måste inte vara från svensk sida.

#2 De går inte in frivilligt i en transport. Och vill inte att de ska lära sig att kissa/bajsa i transporter. 

Anledningen till att jag behöver stort är för att min ena katt har problem att vända sig i den annars.

Bizi
0

Men ikeas samla kan man köpa till lock till….

Man använder något (jag använde vinkelslip för det var lättast tyckte jag) att skära ut ett lämpligt kliva in och ur hål i lådan, fyllde med sand la på locket. Tadaa klart, senare satte jag dit en bit slang på kanten där de steg in och ut så den blev mjukare :)

denhär http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90102971/ 

med lock http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90110301/

blir = 189:-

Fridaaaa
0

#4 Har inte IKEA här, så måste beställa i så fall och inget vettigt att skära med heller i hårdplast 😕 
Föredrar att köpa färdigt 🙂 Men måste som sagt inte vara från svensk sida 🙂

Bizi
1

Synd, annars är det nog största och mest prisvärda kattlådan man kan hitta ;)

VildaVittra
2

#5 Och det är ingen i din närhet som har en lödpenna? Lägg i så fall en rund metallcirkel eller exempelvis en skruvmejsel att hetta upp på spisplattan, placera på locket när den är het. Plast smälter ju som bekant av värme, så man behöver ju inte ens skära upp hålet. 

Och ska du köpa en låda på nätet, vad spelar det för roll om det är på IKEA eller "Zoomax"?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
0

#7 nix känner ingen i min närhet med sånt. Ikea tar 49 kr frakt plus 34 kr i faktura,avgift och minst en veckas leveranstid. (kollat upp det) samt då inga bra verktyg, så kan likagärna köpa en färdig :)

VildaVittra
3

#8 Du menar att du inte ens har en matkniv? 

Sedan tar ikea kort och 49 kr i porto är en spottstyver. Och alla affärer har leveranstider.

Fridaaaa
2

#9 matkniv har jag men vet hur svårt det är med det, testat innan i hårdplast nämligen. Ingen nytta av ikeakort då jag typ aldrig handlar där ;) jo jag vet att alla har det, inte påstått något annat,men finns de med kortare leveranstider också ;) Men nu är det inte det tråden handlar om utan tips på stora bra kattlådor inget annat ;) Men

hannaj98
0
NoEnd
0

Har du testat att helt enkelt googla? :)

hannaj98
0

Förlåt vet inte vad som hände med mitt tidigare inlägg, det vill inte ändras. Men iaf. 
Varför inte zooplus? Undrar bara eftersom jag själv funderat på att köpa därifrån och undrar om det är något fel på affären?

Fridaaaa
0

#13 bra sida men de tar inte faktura, hemleverans krånglar hit (ej Zooplus fel utan posten. Men bra sida annars med bra saker och bra priser :)

Fridaaaa
0

#12 ja självklart.;)

Fridaaaa
0

#16 Inte tillräckligt bred dessvärre. Minst 45 cm bredd behövs. Men tack ändå!

hannaj98
0

Jag skulle rekommendera att titta på blocket om man vill ha ett bra pris. Jag vet ju inte var du bor men det verkade finnas en del. Kan ju i alla fall vara värt att kola om du inte gjort det än :)

annzoo
0

#17 de kommer du nog tyvärr inte hitta under 300kr… köpte den i länken fast storleken större, den kostade över 600kr.

VildaVittra
1

#10 Och du hettade upp den matkniven? Och det är inte ikeakort man behöver, utan ditt vanliga betalkort som exempelvis mastercard eller visa.

hannaj98
2

Annars skulle jag rekommendera den här sidan http://djurmaxi.se/katt-toalador-kattlador-med-tak-c-2_52_247.html?sort=5a&page=1 
De har kattlådor som är 56x40x40 för bara 139, tror dock de tillkommer 50 kr frakt men ändå. Om det är för litet så finns det även en med måtten 71x56x47, betydligt större men då kostar den 319 kr + 49 kr frakt :/ Men de var nog det bästa jag kunde hitta.

Fridaaaa
1

#21 söker som sagt som är minst 45 cm bred men tack ändå :) men ska kolla in den andra :) #18 kollat blocket men inga större bara i storlek jag har eller mindre :(

Fridaaaa
1

#20 vet att de tar kort men jag vill som sagt ha det på faktura

khaleesi
2

http://djurmaxi.se/katt-toalador-kattlada-primo-p-15812.html?cPath=2_52_247&osCsid=tlm5sgbivbdi9qup3tt7l1tdh1 Sidan som #21 länkade till hade låda som var bredare är 45cm. 319kr tycker det är ett billigt pris för en sån stor låda och tror det är svårt att hitta billigare om du inte gör som nån annan skrev och köper en samla på Ikea. :)

Fridaaaa
0

#24 Ja jag skrev att jag skulle kolla in den lådan 😉

khaleesi
0

#25 Måste ha missat det eller om du skrev dit det i efterhand. :)

Fridaaaa
0

#26 Det stod där innan du länkade 🙂