Hanen som blev hona
Hejsan, köpte en i tron hankatt men det verkar som att han blev en hon. Katten hade kattvakt och när jag fick tillbaka den så jamade den som stryk på natten trodde att han bara sökte uppmärksamhet. Men nu idag gjorde katten såhär mot mig(kolla videon). Känner inga bollar på den(är ca 8 månader). Brukar slicka sig mer än vanligt där nere. Visst är det en hona!(?)
Du får väl ta katten till veterinär. Om inte annat för att kastrera den oavsett om det är en hane eller hona.
/Maria
Du glömde videon. 🙂
Men det är inte helt ovanligt att folk tagit fel på könet på katter.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Såg att man var tvungen att ladda upp videon på youtube eller dylikt. Fick mig en halvdan bild man ser knappt men könsorganet såg vått ut och var streckformat( avståndet syns dock på bilden) Och ja katten ska kastreras oavsett inom 2 månader då den ska få uppleva utelivet också
edit nybild kommer!

En hankatt ser ut såhär i ändan: :
Dessutom har de pung.
En honkatt ser ut såhär: i
Härligt att hon ska få börja uppleva utelivet :) Men glöm inte att kastrera och ID-märka henne först :) Chip är bra, men örontatuering syns och det är det de flesta tittar efter om de hittat en katt (även din kan ju komma vilse nån gång), de orkar inte bry sig om att åka och kolla efter chip.