Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 855 ggr
Opalen
0

Kattunge och mat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo det är såhär. Imorgon får jag hem en liten skogiskille på 12veckor, och som jag har LÄNGAT!!! Men, imorgon får jag alltså hämta honom. Jag undrar bara hur mycket torrfoder som han ska ha medans han är såpas liten som han är? Skulle uppskatta hjälp! Tack :) Kan tillägga att han även kommer att få en liten klick blötfoder varje dag.

MVH Lovisa och kaninerna.

ChristineL
2

Enligt mig är det uppfödarens ansvar att upplysa om det, det beror på hur stor han är.

Maria
0

Det bästa är väl att fråga uppfödaren vad han är van vid för kost och hur mycket.

Vilken liten sötnos😉

/Maria

LinaLj
0

Hör med uppfödaren. Vanligast är att kattungar får fri tillgång.

MonicaLagerquist
4

En klok uppfödare skickar med mat som kattungen är van vid sen tidigare och informerar både skriftligt och muntligt hur mycket och vad katten är van vid att äta.

Stolt ägare till tre La permer

Ellismakaroner
0

fri tillgång är det vanliga. men hör vilka foder kattungen är van vid, för att byta foder för fort är inte kul för katten

Opalen
0

Okej tack till er! Han går just nu på royol Canon kittens.

MVH Lovisa och kaninerna.

[HundochKatt]
1

Skippa torrfodret och ge bara blötmat om den är van vid blötmat. Tyvärr så dricker sällan katter tillräckligt mycket när de äter torrfoder. Jag tycker att det är tråkigt att folk envisas med detta torrfoder till katter. Det gör mer skada än nytta!

IceJossan
3

Till en början ger du samma sak som han är van vid. Efter några veckor skulle jag börja byta foder till ett bättre. Helst fasa över helt till att enbart ge blötmat. Låt övergången ta 1-2 veckor.