ny katt jagar gamla katt
Hej skaffat en kompis till min katt. Och nu är det så att han jagar henne. Han är kastrerad och det är Sally också. Jag hämtade honom i lördags. Aldrig varit med om att den nya katten jagar den gamla. Jag har honom på prov tills på fredag. Ska jag vänta till på fredag eller ska jag lämna tillbaka honom tidigare? är kluven för ibland går det bra med att han jagar henne och ibland så springer hon under soffan och fräser åt han.
Hade gett det mer än en vecka. Det kan ta månader innan de bli kompisar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det var illa. Han är från livbojen i Eskilstuna. Så tror inte jag får ha honom i flera månader och sen lämna tillbaka honom.
#2 Ingen aning om av livbojen är.
Vissa blir vänner snabbt andra inte nämligen. Testat feliway? Finns på apoteket bland annat
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Livbojen är ett ställe där man kan köpa katter som varit hemlösa. nej jag ska prova det så fort jag har fått pengar. Tack för tipset
Hur gammal är katten? Dom håller ju på att lära känna varandra och testar varandras gränser i början. Så det är bra att hon säger ifrån när hon fått nog. Man skulle märka ganska snabbt om dom verkligen inte gick ihop dvs hatade varandra och slåss rejält.
||My Love For Animals Is Immortal||
Beteendet är inte ovanligt. Som #5 skriver så måste de fördela om reviret och testa gränser. Om de inte slåss rejält skulle jag inte vara så orolig. Däremot undrar jag litet över om deras temperament är kompatibla. Det är sällan eller aldrig bra att försöka skaffa en rejält busig ungkatt till en äldre soffpotatis.
Medarbetare Hittekatter iFokus
#5 han är 2.5 och min är 4 år. Och när jag ringde livbojen så sa jag att jag ville ha en lugn katt. Men som är lekfull så kanske blev lite fel. Men idag är det bättre dom satt vid samma fönster i morse utan att Sally fräste. jag kanske har för bråttom eftersom jag bara har honom på prov tills på fredag.
Vår honkatt och den nya omplaceringshanen har inte blivit vänner ännu, efter 7 månader. Båda vuxna katter. Han var väldigt mycket "på" och jagade honan från början och honan har varit väldigt rädd för honom. Nu dom senaste en-två månaderna har han lugnat sig lite och honan är inte lika rädd längre men hon är försiktig. Dom kan nu ibland (=sällan) nosa på varandra eller sitta ganska nära varandra men honan fräser ifrån när han är för "på". Vänner är dom inte, men jag tror dom blir det så småningom. Åtminstone tror jag att honan kommer att acceptera att hanen flyttat in. Sen behöver dom inte bli bästisar.
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Meeow!
#6 de misstaget har jag redan gjort. Skaffade en kattunge i sommras och det slutade med kattslagsmål och sönder rivna tapeter. livbojen tyckte att smile passade Sally perfekt och jag håller med till en viss del. Tycker lite synd om Sally att hon måste vara på sin klätterträd för att få vara ifred. Men det släpper väl om några veckor.
#8 håller med dig till 100000 procent. Dom behöver inte vara bästisar. Sally och smile luktar på varandra då och då och kan sitta bredvid varandra i korta stunder. Nog bara jag som får skärpa mig. Vill ju se om detta kommer funka eller inte. Har honom bara tills på fredag sen måste jag höra av mig.