Simträning
Kan man simträna en katt hemma i badkaret om man har en katt som älskar vatten oerhört mycket?
Dum fråga kanske men tänkte på om det finns eventuella risker man bör ta hänsyn till eller dylikt.
Absolut!
Har flera vänner som gör det, sker alltid under uppsikt dock =)
Vattengympa är bra och skonsamt mot kropp och leder, se bara till att katten inte tränar för mycket (kramp, direkt efter maten, tröttar ut sig för mycket osv)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Men så gulligt. Har aldrig träffat en katt som gillar att bada. Det måste ju vara perfekt att kunna träna hemma i badkaret. Som sagt under uppsikt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Måste ju visa denna - vissa gillar ju inte just att simma, men bara njuta av lite spa😃
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Så bra.
Vår 9 åriga katt är inte direkt den som gillar att leka med leksaker eller andra aktiverings saker han har staplade här hemma men han absolut älskar vatten så tänkte vattengympa, givetvis med mig närvarande, vore en ide att få honom röra på lederna lite.
Han är inte överviktig enligt veterinär men han börjar ju bli till åren så motion lär han behöva i alla fall.
Tycker det låter som en toppen idé ^^