Sjuk
Min katt var magsjuk igår och spydde hela dagen samt var lite dålig i magen idag spydde hon imorse och sedan en gång vid 16 tiden men inget mer efter det. Nu ligger hon bara ned, hon rör på sig lite ibland (igår gömde hon sig bara) och blinkar lite samt rör på svansen. Hon har inte velat äta eller dricka på hela dagen eller gått på toa. Har klämt på hennes mage och hon reagerar inte men den känns lite uppsväld. Vad ska jag göra?
//Fluffyrat 
Jag skulle ju först och främst ringa veterinären, och se vad dom säger
You can't make a rainbow without a little rain
Tänkte göra det imorgon om hon inte är bättre.
//Fluffyrat 
Skulle nog ringa nu, har hon spytt massor och inte druckit och ätit så riskerar hon att snabbt bli uttorkad och då kan det bli riktigt illa väldigt fort.
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Ring genast veterinär och rådgör! Jag tror hon egentligen behöver vätskas upp på något vis ganska genast. Frågar än om du kan få i henne något eller om hon måste få en vätskepuckel
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Katter är väldigt känsliga mot uttorkning och har hon då spytt så mycket som det låter som så är risken stor att hon är uttorkad och därför svag och bara den detaljen att hon inte har ätit eller druckit något är ett stort varningstecken och veterinär bör kontaktas omgående!
I detta läget hade jag aldrig vågat vänta ytterligare en dag när hon så tydligt visar att hon inte mår bra.

Ring genast eller åk inte akut. En katt med dessa symptom kan även ha akut stopp i tarmen. Det är urakut!! Min katt har drabbats av det två gånger, varav en med akut operation som följd. Åk in!

Hur har det gått??