Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 846 ggr
Rumblebee
0

Elektrisk fåtölj + katt ?

Är det någon som har eller känner någon som har elektrisk fåtölj samt katter, eller andra mindre djur som går fritt? Hur fungerar det? Anledningen till att jag undrar är för att det inom en snar framtid är troligt att det flyttar in en katt här. Saken är den att svärmor har just en sådan elektrisk fåtölj som hon behöver ha då hon får ont av att sitta i en vanlig fåtölj för länge, och jag är orolig för att den framtida katten kan komma att försöka krypa in under stolen och riskera att bli klämd.. Kan det förhindras på något sätt, utan att begränsa stolens rörlighet för mycket? Lite extra info för att svara på eventuella frågor innan de ställs: Vi har ingen specifik katt i åtanke än, hur som helst kommer den att vara vuxen och från ett katthem,så ingen kattunge då vi inte lär få skaffa två. (Modern är inget vidare sugen på djur efter det att de fick låta deras hund somna in i augusti /september, men både jag och killen tror att en liten pälsboll faktiskt skulle göra gott för oss alla). Katten kommer inte att bli lämnar ensam under dagarna. Än så länge studerar jag nederländska tre dagar i veckan från 09:00-12:15, och när svärmor inte längre finns längre så kommer vi skaffa en till katt. Och ja, jag och min pojkvän bor hos hans mamma. Han flyttade tillbaka hem då hon fick cancer och hans far en stroke pga stress. Han har avlidit för 7 månader sedan och modern är väldigt deprimerad av det, och i och med att hon inte lär ha lång tid kvar så vill killen ogärna sätta henne på ett vårdhem)

[Emma--]
0

Hur fungerar stolen? Tänkte om det bara räcker att hålla koll t.ex.

[VampireGirlElvira]1
0

Jag och min man har en sån fotölj. Jag la in en invirad tjock filt under fotöljen för att våran katt Ted brukar också gå under den och man vill inte klämma hans svans eller tassar. Annars så kan man lägga in typ kartonger eller annat under. (Ted brukade småklösa under fotöljen, men så kom jag på den lösningen, och det fungerar. Har haft det i två månader nu utan att han går under fotöljen. :D)

Rumblebee
0

#2 Fotänden kan hissas upp och ryggstödet kan sänkas ned oberoende av varandra. Oavsett vilken del som justeras så blir ju stolen öppen och det är i princip fri tillgång för ett djur att kunna ta sig in till alla rörliga delar. Visst kan det fungera att hålla koll men det är när svärmor är själv som jag är orolig i och med att hon inte riktigt kan böja sig ned speciellt lätt och speciellt inte för att försöka mota bort en katt. #3 okej det låter smart. Hittills har jag bara tänkt på att sy fast något typ av nät :P