ge katter kyklingvinga köpte
De bara sllickade o lutade på det hur skall jag gör varför ätter de ej dett?hur länge kan det vara frame
Man får ge det tid. Vissa fattar det snabbt andra inte. Ha inte det framme för många timmar, blir dåligt och luktar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina katter äter inte det oavsett hur mkt tid jag ger dem
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#2 Jag har samma erfarenheter när det gäller mina katter.
Moritz stirrar på mig som om jag skulle förgifta honom😉
/Maria
Ibland måste man testa många gånger och vara envis.

Klipp lite i vingarna och krydda med lite torrfoder .
Stolt ägare till tre La permer
Ja, som det redan sagt så krävs det ibland många, många försök innan de ens smakar på det. Verkar de inte ett dugg intresserade så stoppa det i kylen och prova igen senare. Så här kan man göra flera gånger innan det är dags att kasta vingen. Man kan också utnyttja jaktinstinkten och knyta fast den på ett snöre och dra med den och/eller hänga upp den. Tålamod och envishet behövs många gånger för att en katt ska börja äta något den inte är van vid, så ge inte upp!
Jag undrar: varför måste man försöka tvinga i katterna något som de absolut inte vill ha??? Har dom stackarna alls ingen integritet? Om det vore fråga om någon livsviktig medicin… Jag känner massor av katter som levt hela sitt liv i högönsklig välmåga utan att nånsin förtärt några kycklingvingar…
Ben bra för tänderna
För att det just är bra för katterna och deras tänder? Torrfoder är knappast något bra som slipar deras tändet som många tror.. Smörj in vingen i blötmat då äter dom de det gäller att vara lurig. Det är som barn de vet inte om det är gott förän dom provat de
#7 Tvinga? Varför överdriva? Om man tvingar något i någon så håller man i den och stoppar i munnen och håller igen munnen. Precis som när man avmaskar… Bara som info.. 😉 Här handlar det om att locka katten att äta annat än skräpmat.
Varför ska man ge skitfoder som tex. torrfoder är till en katt kan man ju fråga sig istället? En katt är ämnad att äta kött och det är det bästa man kan ge den. Kycklingvingar är nyttigt, inte minst för att hålla tandsten borta.
#7 Ingen har sagt att man ska tvinga en katt, och det är extremt svårt att tvinga en katt. Att prova många gånger är långt ifrån samma sak som att tvinga katten till att äta det. Ingen har påstått att de måste ha just kycklingvingar heller men är bra för deras tänder.
Bara för att en katt blir si eller så gammal eller liknande, betyder det inte automatiskt att just den maten har bra innehåll.
Min katt älskar kycklingvingar, men första gången förstod hon inte att de gick att äta. Precis som din katt slickade hon bara på den ett par gånger, och gick därifrån.
Jag fick rådet att klippa kycklingvingen i små bitar de första gångerna. Det fungerade jättebra. Då vågade hon testa att smaka.
Jag tycker att kycklingvingar är jättebra. Dels är det rent kött utan tillsatser. Dels får katten något att tugga på som är bra för tänderna.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
Meningslöst försöka tvinga i katten en vinge eller annat de ej vill äta. Åker hellre till veterinären och får tänderna fina. Mina katter äter bara precis det som de behagar
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#13 Ingen har skrivit i tråden åter igen att man ska tvinga katten.
Varför stressa katten hos veterinären samt onödiga pengar när man kan fixa det hemma? Behöver om sagt inte vara just vinge, kan vara andra ben också. Extremt få katter som skulle rata exakt alla slags ben man kan ge till katt som är bra för tänderna skulle jag säga.
Så dwt är bättre att katten får tandköttsinflamation, åka bil (stressigt för många katter, sövas hos veterinären och sedan skrapa tandsten? På vilket sätt är det bättre än att förebygga detta hemma i lugn och ro?
Mina katter gillar inte kycklingvingar men däremot kycklingklubbor och fläskben råa. Eller hela möss som jag tinat(köpt frysta i affären) vet dock inte om dom hjälper tänderna det minsta.
Först måste katten kanske vänja sig vid smaken av ren kyckling? Jag har lyckats få mina katter att själva dra isär större och större köttbitar genom att först dela helt. Alltså små kycklingbitar så att dom får provsmaka, och äta som om det vore blötmat nästan. Mina katter gillar när man "matar" dom, alltså håller upp det mot dom som om det vore godis :) Lirka lite med katten och gör det spännande. Se till att katten är riktigt hungrig när du ger, ha inte torrfoder framme som hen kan småäta av. Lite tips bara!
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter