Avlivning
Hej. Hade en jour katt här ett tag från ett djurskydd. På djurskyddet var hon väldigt sur och gjorde utfall vilket hon även gjorde i början hos mig. Sedan blev hon snäll men fortfarande opålitlig. En tjej var här och köpte henne och har katten tydligen gjort utfall inom de 3 dagarna hon bodde där. Hon blev där efter skickad till Djurskyddet och blev avlivad. Vad tycker ni? Gjorde dom rätt?
Missa inte Månadens dvärgkanin - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram
Nä tydligen kunde inte folk förstå att hon var osäker och behövde TID! Hittekatter är oftast tramuatiserade och man får ta saker varsamt Så ja det var mkt fel gjort!!
1# Jo tänkte så jag också… Hon har bott i ett hem innan där hon tydligen var snäll och gjorde inga utfall.
Blev väldigt ledsen när djurskyddet meddelade mig det här…
Bunnysta@instagram
Vilket katthem var det?
Det var utan tvekan fel gjort, och definitivt inget "djurskydd" värt namnet…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag tyckker detta låtter märkligt då det står i deras papper att katteer endast får avlivs om de måste eller vetrinär rekomdera det på grund av svåra skador. jag ser inget uppfulllt här
Jo jag tycker det är så fel… vet också att det klagar på ett annat seriöst djurskydd här eftersom dom inte har öppet för gäster varje dag. Tror inte det är så bra att gå ut med vilket djurskydd det gäller..
Bunnysta@instagram
6 pm mig om det då jag har kontakt med de flesta men kanske viste de nåt om katen som vi inte vet
Om avlivningen enbart baserades på att katten inom några dagar efter flytt inte lugnat ner sig, så tycker jag att det var fel gjort. Uppenbarligen var det ju en katt som behöver mer tid att komma till ro, och då ska man som köpare dels informeras om det (jag utgår från att man gjort det), dels vara beredd på vilket oerhört åtagande det är.

Vår ena (Jason - efter mördaren i Fredagen den 13:e) var helt opålitlig när vi fick honom från katthemmet. Utan förvarning satte han tänder o klor i oss. Jag hade handskar på mig de första två veckorna.
Med tiden, och med hjälp av vår andra katt, så fattade han hur man skulle uppföra sig, och nu är han super megasocial och kelen. Men han gillar inte om man tar honom på rumpan, vi tror att han blivit slagen där. Men nu går han sin väg, eller piper lite surt, istället för att attackera.
Det tar tid, men det går med tålamod, kärlek och fasta regler om vad man får och inte får.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Meeeh…… Vad taskigt att avliva den stackars katten! Dom borde ha väntat några dagar/veckor till innan dom kunde ha gjort nåt. Såklart att katter blir rädda när dom kommer till ett nytt ställe! (Stackarn…..) X(