Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1252 ggr
jossans
0

ovan vid "Vardagsljud"

Nu har jag och min sambo hämtat hem vår lille kattkille. Som vi har längtat. Han blir modigare och modigare för varje dag och sover på mitt bröst. Dock så han är inte van vid vanliga "vardagsljud" och det märktes när vi lagade mat, så nu ligger han under soffan. Han busade med leksaken nyss men kom inte ut. Har ni något tips hur man kan få han mer van vid vanliga ljud? Eller ska vi bara greja som vi brukar göra o han blir van på det sättet? Alla tips är bra:)

Evelina!
2

Jag tror det enklaste är att hålla på som vanligt, plocka fram dammsugaren när det behövs och laga mat när det är dags för det osv. Han kommer tids nog att fatta att det inte är något att vara rädd för, har själv en katt som var likadan  (satt under soffan mest hela tiden) men som nu ligger framme vad man än har för sig i närheten av honom.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

jossans
0

Okej :) vad bra så ska vi fortsätta som vi har gjort!

Evelina!
1

Kan också hjälpa med en kattkompis som är framåt och orädd, då en osäker katt ofta söker trygghet hos en tuffare. Men det brukar gå fint ändå, bara man ger dem tid att vänja sig, särskilt kattungar har ju en förmåga att anpassa sig till det mesta.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Zepp
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Eh, fortsätt som vanligt så vänjer han sig!

http://www.youtube.com/watch?v=ewdbilSWjaM

Snart åker han på dammsugaren!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

jossans
0

#3 han är inte osäker med människor utan ligger mer än gärna hos mig när han sover och busar med mina händer mm. Hann verkar ändå kunna anpassa sig fort så tror det inte blir ett längre problem:) #4 haha ja det får vi absolut hoppas 😃